L'Ajuntament de Terrassa posa en marxa una nova oficina local especialitzada en la rehabilitació i l'eficiència energètica

23/06/2022 - 13:28

L'Oficina de Rehabilitació, que es troba a la plaça de Ca n'Anglada, oferirà informació i suport en la tramitació de totes les ajudes vinculades a la rehabilitació d'edificis plurifamiliars i habitatges.

L'Ajuntament ja ho té tot enllestit per posar en marxa la nova Oficina de Rehabilitació, vinculada al servei municipal d'Habitatge Terrassa. La nova seu municipal s'obrirà al públic la setmana vinent i té com objectiu principal centralitzar la creació d'estratègies en matèria de rehabilitació per tal de potenciar-la a la ciutat. Així, el Consistori vol millorar el parc d'habitatges construït, fomentant la innovació, l'eficiència energètica i reduint la vulnerabilitat residencial dels barris. La tinenta d'alcalde de Serveis Territorials i regidora d'Habitatge, Lluïsa Melgares, explica que: «Aquest nou espai englobarà tots els tràmits referents a la rehabilitació, que és una eina clau per lluitar contra les desigualtats i millorar la qualitat de vida de les persones; ja que incideix de forma dràstica en el nostre confort, salut i benestar, marca la diferència en temes d'eficiència energètica i millora la qualitat i la seguretat de les llars». Melgares ha afegit que «a més, hem de valorar que la promoció de la rehabilitació fomenta l'economia local i crea llocs de treball, ja que requereix mà d'obra especialitzada, estem en un moment en què hem de promoure l'eficiència energètica com una via de protecció del medi ambient, i a més, propiciar la no dependència dels preus de mercat»

La nova oficina coincideix plenament amb l'activació dels fons d'ajuda europeus Next Generation, que també volen fomentar la rehabilitació dels edificis impulsant iniciatives d'estalvi d'energia. Les convocatòries d'aquests ajuts, a les que poden optar comunitats veïnals i també ciutadans a títol individual, volen contribuir al desenvolupament sostenible de la ciutat, creant sinergies amb els diferents agents implicats en l'habitatge i afavorint una economia local i circular.

Així doncs, a la nova Oficina es podran sol·licitar totes les ajudes relacionades amb la rehabilitació d'edificis plurifamiliars i habitatges; i també es podran tramitar les sol·licituds i demandes pertinents amb suport del personal municipal. Per a la tinenta d'alcalde, «aquest és un nou espai per informar, divulgar i assessorar a la ciutadania; volem encaminar les llars cap a la sostenibilitat». En aquest sentit, l'oficina oferirà assessorament a la ciutadania en eficiència energètica, autoconsum, innovació i bioconstrucció, entre d'altres matèries. 

Paral·lelament, el nou espai promourà la col·laboració publico-privada. L'oficina s'ha concebut com un nou espai de trobada entre els diferents agents implicats en el sector -gremis, col·legis professionals i administració local- per crear noves sinergies i impulsar  estratègies locals que potenciïn el desenvolupament sostenible de les llars. 

A més, l'oficina local oferirà suport a la ciutadania interessada en el programa de Mediació per al lloguer social i el programa de Mobilització d'habitatges buits, que impulsa l'accés a habitatges existents a través del lloguer o la compra.

Un edifici singular i sostenible

L'edifici de la nova Oficina de Rehabilitació presenta unes característiques molt singulars. Foment, mitjançant una Escola d'Oficis, va ser l'encarregat d'arranjar la nova seu utilitzant materials de bioconstrucció. Durant mesos, els participants d'aquest programa que es formaven en la especialitat de Rehabilitació van efectuar els treballs de  llauneria, electricista, ram de paleta i pintura.

L'oficina compta amb un espai d'accés semi obert, que pretén ser un nexe d'unió entre la seu local i el barri. Aquest vestíbul, en el qual s'ha incorporat vegetació, s'ha dissenyat com un espai d'espera agradable i com un continent de diverses activitats i iniciatives com exposicions, mostres, etc.

Seguidament, l'edifici disposa d'una sala d'atenció al públic, que també compta amb un parell de taules on fer els tràmits telemàtics amb el suport de personal municipal, si s'escau. L'oficina també disposa d'un espai de treball ampli per al personal d'Habitatge i d'una sala de reunions amb paret modular, que es pot convertir en dos espais diferenciats. 

Per últim, la nova seu municipal compta amb una sala gran d'ús polivalent, on es preveu que es puguin fer reunions amb comunitats, formacions sobre temes relacionats amb l'habitatge, etc. A més, l'Ajuntament també ha convidat als col·legis d'Arquitectes i Aparelladors, així com als gestors de comunitats veïnals a fer ús d'aquest espai. 


Propera inauguració

El proper dia 14 juny al matí, està prevista la inauguració oficial de la nova Oficina de Rehabilitació. L'acte comptarà amb la presència de l'alcalde, Jordi Ballart; la tinent d'alcalde de Serveis Territorials i regidora d'Habitatge, Lluïsa Melgares i el president delegat de l'Àrea d'Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Pere Pons.


 

Municipis: 
Vallès OccidentalTerrassa

Relacionats

Article

El protocol estableix les bases per a la creació d'un marc de col·laboració entre l'Ajuntament, el teixit empresarial local i les entitats signatàries per intercanviar informacions i experiències que ajudin a la creació de comunitats energètiques. La durada d'aquest protocol és de dos anys, prorrogable a dos més, i el seguiment anirà a càrrec d'una comissió que es reunirà cada sis mesos. 

Article

L'acord, que contribueix en l'impuls de les comunitats energètiques a la ciutat, propiciarà que es puguin finalitzar les obres de recuperació de l'històric equipament cultural.

Article

El passat 15 de novembre es va presentar el Pla Estratègic de Vehicle Elèctric a Terrassa (PEVE) 2022-2025, l'aprovació inicial del qual s'elevarà al Ple de novembre. Es tracta d'un document que proposa, dissenya i planifica les actuacions i estratègies necessàries per generalitzar la progressiva implantació del vehicle elèctric a la ciutat en els propers anys.

Butlletí