Font: TMB
Imatge: Metrópoli abierta
TMB i Indcar han signat un acord per a realitzar proves reals amb el minibús en les línies de Barcelona durant 3 mesos. La signatura ha tingut lloc en el marc del congrés mundial de transport públic de la UITP de Barcelona, on ha estat presentat el nou minibús sostenible d'INDCAR.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i INDCAR, companyia líder en el sector de minibusos a Europa, han signat un acord per a la realització de proves d'un nou minibús 100% elèctric. La signatura va tenir lloc el 7 de juny, en el congrés mundial de la UITP (Unió Internacional de Transport Públic) que es va celebrar a Barcelona, i ha comptat amb la presència de Gerardo Lertxundi, conseller delegat de TMB, Jacobo Kalitovics, director de Bus de TMB, i Gaël Queralt, CEO de INDCAR.
L'objectiu principal d'aquest acord és poder realitzar proves en condicions reals d'explotació en les línies de Barcelona, durant un període de 3 mesos, permetent així valorar el funcionament del minibús 100% elèctric de INDCAR. Aquestes proves es desenvoluparan de manera intensiva, començant el mes de juliol d'aquest 2023, en diferents línies de TMB.
Durant aquest període de prova, aquest vehicle elèctric de 6 metres se sotmetrà a les particularitats dels carrers i entorn de la ciutat. Gràcies a la seva maniobrabilitat per les seves reduïdes dimensions garanteix un servei d'alta qualitat i confort per al passatger. Pel que fa al servei, el bus se sotmetrà a les línies més exigents i en condicions de calor al juliol i l’agost, la qual cosa requerirà obtenir les màximes prestacions de les bateries, a més d'acumular experiència i obtenir dades de la seva funcionalitat.
En relació amb el minibús, ha estat presentat en el congrés de la UITP com una alternativa sostenible en el transport públic urbà, dissenyat per a trajectes curts, amb més de 250 quilòmetres d'autonomia i amb capacitat d'un total de fins a 35 passatgers, molt compacte i amb una gran maniobrabilitat. Entre les seves característiques principals, també destaca un carregador a bord que admet un màxim de 22 kW en corrent altern, amb capacitat de realitzar una càrrega completa en tan sols 6,5 hores.
Amb el recent Memoràndum d'Entesa (MOU) signat amb Bluebus, INDCAR pretén consolidar la seva posició en el segment del transport urbà amb aquest vehicle elèctric a Espanya i Itàlia.