Només cinc ciutats han estat elegides a escala europea, i dues són a Catalunya. La subvenció per a cada ciutat oscil·la entre els 65.000 i els 85.000 euros, i està recolzada per FedEx.
5 projectes de ciutat reben gairebé 3 milions i mig d’euros a la darrera convocatòria. La solidesa de les propostes municipals permet aconseguir gairebé 17 milions de fons europeus per a Santa Coloma de Gramenet
L’AMB, en col·laboració amb Movement, desde 2018 tira endavant els Premis Bicimpuls que són un reconeixement a les entitats metropolitanes que dediquen el seu treball i esforços per la promoció de la bicicleta a la Metròpolis Barcelona. Així, enguany, els premis Bicimpuls arriben a la seva sisena edició. Les candidatures estan obertes obertes fins al 14 de gener.
Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya.
El consistori estudiarà cas per cas cada centre per tal d’implementar mesures que permetin allunyar-ne els cotxes per reduir la perillositat i la contaminació i per fer entorns més agradables. Es treballarà en tres fases d’actuacions: d’implementació immediata, d’embelliment i de consolidació
Cornellà de Llobregat és una de les dues ciutats d’Espanya més grans de 50.000 habitants que compleixen els criteris de “les ciutats dels 15 minuts” per al 100% dels seus veïns, segons un estudi publicat per l’empresa Deyde DataCentric.
El passat mes de març ens va deixar Ole Thorson. Recollim aquest article en memòria del seu llegat. Expert en mobilitat sostenible, va ser pioner en advertir, que les urbs no podien ser un vedat privat del cotxe i en reclamar carrers per al vianant i el ciclista.
La remodelació del carrer de la Ciutat Comtal el 2019 ha fet possible una disminució d'aproximadament un 20% de les emissions generades pel trànsit i una baixada d’un 60% del consum de l’enllumenat.
Unidireccional, segregat a la calçada, en sentit ascendent i ubicat a la banda del Besòs, el nou carril bici recorre la Via Laietana entre la plaça d’Antoni Maura i la plaça d’Urquinaona, on connecta amb la xarxa ciclista de la ciutat. La via pedalable s’emmarca en la transformació del carrer per prioritzar-hi la mobilitat sostenible, la connexió entre barris i el comerç local.