ReciCLAR

Font: Generalitat de Catalunya

16/01/2024 - 13:41

#ReciCLAR és la nova campanya que impulsa la Generalitat de Catalunya amb @ecoembes i @ecovidrio. És clar, és massa evident per no fer-ho. Diposita cada residu on toca.


 

Any rere any, i des de fa ja més de dues dècades, la Generalitat de Catalunya duu a terme campanyes de foment de la recollida selectiva dels residus municipals destinades al global de la ciutadania de Catalunya. Per fer-ho possible s’han desplegat campanyes amb tot tipus de propostes tècniques i estètiques que han ajudat a augmentar els percentatges de recollida selectiva que es registren cada any.

Per a la campanya de recollida selectiva de 2023, l’Agència de Residus de Catalunya ha buscat llençar uns missatges clau el més senzills possible i amb una alta capacitat de notorietat i record per part del públic objectiu.

Existeix, avui en dia, un notable coneixement sobre la correcta separació dels residus per part de la ciutadania de Catalunya. Alhora, la consciència mediambiental està cada cop més arrelada a la societat i moltes persones ja saben que una de les accions que podem dur a terme a l’entorn domèstic per lluitar contra el canvi climàtic és, precisament, separar correctament els residus que generem.

Per això, el concepte creatiu de la campanya busca subratllar fins a quin punt és evident la necessitat de recollir selectivament tant a casa com als comerços i a la restauració.

El protagonista de l’espot i i de les falques de la campanya és algú que no separa a casa i que, al llarg de tota la història que s’explica, es troba amb diferents persones que sí que separen i que, alhora, deixen clar de manera implícita que no es plantegen la possibilitat de no fer-ho. Resulta evident que s’ha de fer i així ho fan. Al llarg de tota la narració, també s’aprofita per mostrar quins residus cal llençar a cada fracció i, en el cas del material gràfic, també es vincula cada fracció amb el color que l’identifica.

 

El claim i els missatges de campanya

El claim de la campanya condensa la línia de senzillesa i impacte per reforçar la notorietat que explicàvem anteriorment: “Reci-CLAR!”

Amb aquesta construcció enviem el missatge que és natural separar els residus, sense excuses i amb el convenciment de que cal fer-ho per cuidar el medi ambient i, en definitiva, a nosaltres mateixos.

Tenint en compte la idea de que la societat ja coneix com separar els residus i els beneficis que aporta fer-ho, el concepte de campanya també queda perfectament definit al subclaim que apareix al material gràfic: “És massa evident per no fer-ho”.

Aquestes dues idees, sumades a la dada que aportem també al contingut gràfic sobre les tones de CO2 que evitem que s’emetin amb el reciclatge, completem els missatges de campanya.


 

Categories: 

Relacionats

Entrevista
Article


Nova campanya de sensibilització del Consorci del Bages per mostrar els beneficis de posar cada residu al contenidor o cubell que toca.

Butlletí