Revisió de caixes niu als parcs metropolitans

Font: AMB.cat

18/07/2019 - 08:00

Prop de 500 alumnes han pres part en 11 projectes participatius

Aquest curs escolar s'han desenvolupat onze projectes participatius relacionats amb la construcció, col·locació i seguiment de caixes niu als parcs metropolitans. Hi han participat prop de 500 alumnes de diferents edats, des de 3r de primària fins a cicles formatius i batxillerat. En total, s'han construït una setantena de caixes, que han estat col·locades en diferents parcs.

El seguiment s'ha fet durant la primavera i el balanç ha estat molt positiu. Als parcs en els quals s'han col·locat caixes per primera vegada aquest hivern, s'hi han trobat nius en un 20%. D'altra banda, en aquells parcs on ja fa més de dos anys que n'hi ha, l'ocupació ha arribat quasi al 100%, com al parc de la Fontsanta i el del Pi Gros.

De manera general, els participants han observat nius fets per mallerengues (han pogut identificar-ne l'emplomallada, la carbonera i la blava), pardals xarrecs i raspinells. També han vist ous i polls i, en alguns casos, han observat com la mare entrava i sortia de la caixa.

En alguns projectes l'alumnat ha construït menjadores per a ocells i les ha col·locat al parc durant els mesos de desembre a abril. Els mateixos alumnes han anat omplint les menjadores amb l'aliment adequat. Això ha permès que s'observés més diversitat d'ocells.

L'AMB promou la col·locació de caixes niu per a ocells i refugis per a ratpenats en tots els parcs metropolitans, tal com es defineix en el Pla de millora de la biodiversitat dels parcs i platges metropolitans. És una bona oportunitat per implicar la ciutadania en aquesta tasca, i és per això que sovint aquestes accions es porten a terme des dels centres educatius propers als parcs, en el marc de projectes participatius. D'aquesta manera, els infants i joves participen des de l'inici en aquesta millora de la biodiversitat propera a l'escola i en poden fer el seguiment fàcilment, aprenent d'una manera més vivencial i descobrint els valors de la preservació de la biodiversitat.

Els centres i entitats participants aquest curs han estat l'Escola Sant Josep de Sant Vicenç dels Horts, l'Escola Pla de les Vinyes de Santa Coloma de Cervelló, l'Escola Joan Perich de sant Joan Despí,  el cicle de formació professional de producció agroecològica de l'Institut Les Salines del Prat, l'Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs, Hamelin Laie Internacional School de Montgat, l'Escola Madorell de Molins de Rei, l'Escola Mediterrània i l'Escola Germans Amat Targa de Viladecans, l'esplai Macedònia de Castelldefels i l'Escola Salvador Espriu i l'AMPA de l'Escola Artur Martorell de Badalona. 


 

Relacionats

Article

Alumnes de primària de cinc escoles de Sabadell participen en el projecte pilot Sortim a la Natura amb l'objectiu que els estudiants assoleixin un aprenentatge integral en contacte amb el medi natural.

Article

L’alumnat de 4t d’ESO de l’institut Dolors Mallafrè de Vilanova ha presentat del projecte educatiu “Balenes i dofins a Vilanova i la Geltrú”, que els ha apropat a l’Espai Marí de les Costes del Garraf i a conèixer les vuit espècies de cetacis que formen part del seu entorn.

Article

CO-VISION és un espai on l’art, la ciència i la comunitat es troben per inspirar canvis reals.

Butlletí