Tansports Metropolitans de Barcelona (TMB), compromesa amb l’electrificació de la seva flota d’autobusos

Font: TMB

24/08/2023 - 13:50

TMB té previst arribar a tenir un 25% de la flota de zero emissions el 2024, quan la nova flota ja comptarà amb 232 vehicles 100% elèctrics i 44 autobusos d’hidrogen, fet que permetrà a TMB reduir 4.785 tones d’emissions de CO₂ i 22 tones de NOx a l’any.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) treballa per fer de Barcelona i la seva àrea metropolitana unes ciutats més sostenibles, oferint un transport urbà més net, un compromís per la descarbonització, l’eficiència i la sostenibilitat. En aquesta línia d’actuació, la companyia ha fet una clara aposta per la tracció elèctrica i les energies verdes per mitigar el canvi climàtic. La incorporació de nous vectors energètics com l’electricitat, l’hidrogen o el biometà són el reflex d’aquest treball per anar convertint la flota d’autobusos en una flota verda, neta, d’emissió zero.
 

El 25% de la flota de zero emissions el 2024

Amb la incorporació de nous vehicles de zero emissions, TMB està fent un pas més cap a una mobilitat totalment sostenible amb l’electrificació com un dels grans eixos per renovar i actualitzar ambientalment els autobusos urbans, i en línia al Pla Estratègic 2025 de TMB. En consonància amb aquest compromís, TMB té previst arribar a tenir un 25% de la flota de zero emissions el 2024. L’any vinent, la nova flota ja comptarà amb 232 vehicles 100% elèctrics i 44 autobusos d’hidrogen, fet que permetrà a TMB reduir 4.785 tones d’emissions de CO₂ i 22 tones de NOx a l’any.
 

Fons Next Generation

El procés d’electrificació de la flota de bus està dotat d’ajudes dels fons europeus Next Generation. En concret, a les convocatòries del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), TMB ha aconseguit, de moment, ajudes econòmiques per a l’adquisició de 128 autobusos elèctrics. Els imports que TMB rebrà pels ajuts europeus a les dues convocatòries superen els 60 milions dʻeuros. Per a obtenir els ajuts hi ha uns compromisos de subministrament molt exigents que s'estan complint per part de TMB. Una part important dels autobusos estan ja en circulació amb el corresponent sistema de recàrrega elèctrica (alguns de càrrega nocturna i altres de càrrega d’oportunitat als terminals de la línia),  funcionant a ple rendiment, llevat dels que encara estan en fase de licitació o fabricació.

La guerra d’Ucraïna i els efectes de subministraments que arrossega encara la pandèmia de la Covid, estan afectant el subministrament d’alguns components imprescindibles per a la instal·lació dels punts de recàrrega elèctrica que les empreses adjudicatàries tenien el compromís d’haver lliurat abans del 30 de maig.  Aquesta situació ha provocat que dels últims 72 autobusos elèctrics rebuts, s’hagin pogut posar en servei 23 articulats i 8 estàndards. Els departaments tècnics de la companyia i els proveïdors treballen intensament perquè durant les properes setmanes, i de forma progressiva, els 41 autobusos restants puguin entrar en servei.
 

Compromís amb l’agenda 2030

Les polítiques d’eficiència energètica formen part dels objectius del Pla Estratègic de TMB 2025 alineats amb el Pla de Responsabilitat Social i Sostenibilitat i l’Agenda 2030.  Per això, ha elaborat un pla d’eficiència econòmica i d’estalvi que impulsa un seguit de projectes i actuacions innovadores a la companyia per reduir el consum elèctric en 68 GWh7any i evitar 122.000 tones d’emissions de CO₂ a l’any, l’equivalent al consum elèctric de 21.250 llars de Catalunya durant un any.
 


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Article

El servei acaba d’incorporar 500 bicicletes elèctriques per donar resposta a l’increment de demanda i, al llarg de l’any vinent, ampliarà el total de la flota fins a les 8.000 bicicletes. Les bicicletes es van presentar a la Festa de la Bici, que va tenir lloc ahir al passeig de Lluís Companys amb més de 10.000 participants.

Article

La cotxera d’autobusos que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) té al Triangle Ferroviari, al districte de Sant Andreu, serà la primera instal·lació d’aquest tipus totalment elèctrica que hi haurà a Barcelona. La cotxera s’està transformant des del 2020 per adaptar-se a l’increment de busos elèctrics de la flota de TMB, uns treballs que acabaran l’any 2026, quan tots els espais per aparcar vehicles en aquestes instal·lacions estaran equipats amb un punt de recàrrega.

Article

La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Transició Ecològica, Serveis Urbans i Habitatge, Laia Bonet, ha mostrat a Brussel·les el compromís de Barcelona amb la millora de la qualitat de l’aire a la ciutat. Ha estat en el marc d’una reunió amb l’eurodiputat Javi López, ponent del Parlament Europeu per a la revisió de la Directiva de la qualitat de l’aire, i amb François Wakenhut, cap de la unitat de qualitat de l’aire de la Comissió Europea

Butlletí