Una nova aplicació mòbil permet que la ciutadania de Sabadell informi de qualsevol incidència a l’espai públic

Font: Ajuntament de Sabadell

28/03/2019 - 12:33

L’Ajuntament de Sabadell ha creat una aplicació mòbil (app) nova perquè la ciutadania pugui informar en tot moment de qualsevol qüestió relacionada amb l’espai públic de Sabadell. És disponible per a tots els dispositius mòbils, tant els que funcionen amb Android com amb iOS, i es pot descarregar per a Android aquí i per a iOS aquí. L’app l’han presentada avui Xavier Guerrero, regidor d’Espai Públic, i Miquel Soler, regidor d’Innovació i Ciutat.

Xavier Guerrero ha expressat: "aquest aplicació és la cirereta d’un pastís més complex, que és tot el mecanisme de personal informàtic que hi ha al darrere per atendre les incidències d’espai públic. En aquests 4 anys n’hem atès més de 30.000 anualment. I només entre 2017 i 2018 n’hem resolt més de 3.000 de voreres i calçades. Amb la nova app tindrem més ulls a tota la ciutat, ja que comptem directament amb la ciutadania per ajudar a fer un Sabadell millor".

Per fer-la servir, l’usuari s’ha de descarregar l’aplicació Sabadell Espai Públic i registrar-se. A partir d’aquí, pot triar el tipus d’incidència, seleccionar el punt on es troba mitjançant la geolocalització, hi pot adjuntar una fotografia i, finalment, enviar la incidència. Aleshores rep un missatge electrònic de confirmació que l’enviament s’ha fet correctament. En aquest moment és quan la comunicació arriba a l’Ajuntament, que posa en marxa el mecanisme per comprovar que efectivament el que se li ha comunicat és correcte, per tal de posar-hi remei.

El tipus d’incidència pot estar relacionada amb l’enllumenat públic, la neteja viària, la recollida de residus, el mobiliari urbà, els espais enjardinats, l’arbrat, la xarxa de clavegueram, el paviment de vorera i calçada, les baranes, la senyalització de trànsit, els pilons, els miralls, les bandes reductores de velocitat i els semàfors.

Per la seva banda, Miquel Soler ha comentat: "a partir d’ara la ciutadania disposa d’un nou canal de comunicació amb l’administració. Una manera molt més àgil i propera d’informar d’incidències diverses, que permet democratitzar la gestió del manteniment de l’espai públic"


 

Relacionats

Article

El Vallès Occidental inicia una campanya per a sensibilitzar i informar la ciutadania sobre la situació de sequera i donar consells d’estalvi.

Article

Una guia per promoure la gestió sostenible dels boscos amb la silvopastura.

Butlletí