juny 2011

Entrevista
Doctorada en Ciències Ambientals per la Universitat Autònoma de Barcelona, Elisabet Roca ha treballat en projectes de recerca estatals i europeus sobre percepció social i participació per a la gestió integrada de les zones costaneres. Actualment és professora de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins Canals i Ports de la Universitat Politècnica de Catalunya, on desenvolupa la seva recerca en l'àmbit dels impactes socioambientals de les intervencions territorials i l' urbanisme. En aquesta entrevista explica la visió que té la ciutadania de les platges i proposa relacionar aquesta visió amb una gestió adequada d'aquests espais.
Reportatge
L’embalatge, un repte ambiental de futur per dissenyadors, fabricants i consumidors
Per contenir, conservar, protegir o captivar ... pràcticament tot el que consumim arriba a nosaltres en el seu envàs. I encara que separem i reciclem correctament, les tones de residus derivades de l'embalatge o packaging que generem s'han convertit en un problema ambiental conegut però no prou abordat. ¿Quines solucions aporta l'ecodisseny dels productes? Quina resposta dóna la indústria? Podrem renunciar els consumidors?
Entrevista
Stephen R. Connors, enginyer mecànic i antropòleg,és director del Analysis Group for Regional Energy Alternatives del MIT Energy Initiative des del 1989 i des del 2005 dirigeix la Alliance for Global Sustainability. Connors, que ha participat en la VI edició del Barcelona Global Energy Challenges, analitza alguns factors que incideixen en l'avenç de les energies renovables. Tot i ser membre del reconegut Institut Tecnològic de Massachussets no creu que tots els estímuls pel canvi en aquest terreny tinguin a veure amb la tecnologia.
Reportatge
Del consum compulsiu, individual i material al consum col·laboratiu de productes i serveis

És possible un consum que no es basi en la propietat? Es pot consumir i col·laborar alhora? Aquests termes semblen oposats i fins ara potser ho han estat. Però la conjuntura actual de crisi econòmica, social i ambiental ens condueix vers nous models de negoci que basen el seu èxit en compartir i intercanviar productes i serveis. El consum col·laboratiu esdevé així una alternativa cada cop més beneficiosa per a tots.