TELETREBALL I MOBILITAT SOSTENIBLE

La mobilitat sostenible és un dels eixos centrals per a la reducció de les emissions de CO₂ a escala mundial. Quan parlem de desplaçaments, els que responen a motius laborals representen un enorme percentatge. Segons les últimes dades de mobilitat de l’Institut Nacional d’Estadística, el 60% dels desplaçaments obligatoris (és a dir, per estudis o feina) continuen fent-se en transport privat.  

Per aprofundir en les noves maneres d’organitzar-se laboralment i desplaçar-se per motius de feina, parlem amb experts com la Cristina Garrido, CEO d’Anteverti, el Dani García, membre d’UGT i expert en mobilitat, Xavier Codina, responsable de projectes de mobilitat a Anthesis Lavola i parlem amb una empresa que treballa 100% en remot des de fa més d’una dècada: Lymbus.

També en format butlletí.

 


 

Entrevista
Daniel García és membre del sindicat UGT

Des de Sabadell, la seva ciutat, ens explica les possibles solucions per reduir al mínim la petjada de carboni en els trajectes a la feina i quins són els principals problemes a l’àrea metropolitana de Barcelona per aconseguir-ho.

Entrevista
Xavier Codina és membre d'Anthesis Lavola

Amb el Xavier parlem dels incentius i responsabilitats que tenen les empreses i les administracions públiques per contribuir al fet que els treballadors optin per formes de desplaçament poc o gens contaminants.

Entrevista
Cristina Garrido, CEO d'Anteverti

Ubicats a Barcelona, l’empresa s’encarrega de treballar amb governs i entitats privades per analitzar les tendències del futur en matèria de sostenibilitat. En aquesta entrevista ens parla de les set tendències més importants per desplaçar-nos d'ara endavant.

Reportatge
Reportatge. Especial Teletreball i mobilitat sostenible

La mobilitat sostenible és un dels eixos centrals per a la reducció de les emissions de CO₂ a escala mundial.

Entrevista
Eva Rimbau, economista

Quan es teletreballen més dies l'augment de les emissions pel consum energètic a les llars no és prou alt per a superar el cost que suposen les oficines i els trasllats cap a la feina.

Opinió
Opinió


"La Unió Europea, que treballa per ser el primer continent climàticament neutre d'aquí a 2050, va anunciar que, a partir de 2035, es prohibirà al territori comunitari la venda de vehicles que emetin CO."