Tramvia

Notícia

La primera fase de les obres, que comença ara, ampliarà el tramvia en 1,8 quilòmetres de les Glòries a Verdaguer i incorporarà a la xarxa tres noves parades. Les actuacions inclouen també la reurbanització de l’avinguda per reduir la contaminació i augmentar les zones verdes, la xarxa ciclista i l’espai per a vianants. És el primer pas per fer realitat la unió del Trambesòs i el Trambaix, que ampliarà la cobertura de transport públic i millorarà la mobilitat entre nou municipis de l’àrea metropolitana.

Notícia

La unió dels tramvies permetrà que Barcelona compti amb un sistema de transport públic que connectarà 9 municipis de l’Àrea Metropolitana, avançant així cap a una ciutat més sostenible, més saludable, més amable i millor connectada.

Article

Consells per evitar situacions de risc i millorar la convivència entre la bicicleta i el TRAM.

Notícia

El projecte de connexió del tramvia per la Diagonal té el suport de la ciutadania, les entitats i els alcaldes i les alcaldesses de l’àrea metropolitana, que reclamen consens polític perquè s’aprovi la primera fase d’ampliació entre la plaça de les Glòries i Verdaguer. El nou tram permetria la connexió amb quatre línies de metro i quinze d’autobús i contribuiria a una mobilitat més saludable i eficient.

Notícia

La UB, la UPC, la UOC i la UPF signen un comunicat avisant de la importància que té la unió dels tramvies per la mobilitat sostenible a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Els rectors es posen a disposició dels responsables de l’Ajuntament per compartir els seus criteris tècnics i acadèmics per valorar-ne els beneficis, els costos i les possibles alternatives.

Entrevista
Sostenible parla amb Susana Pascual, portaveu de la plataforma Units pel Tram

El 23 de març l’Ajuntament de Barcelona ha anunciat una "proposta de decisió política" sobre la connexió del tramvia per l'avinguda Diagonal en el ple municipal. A priori no sembla clar que aquesta connexió pugui obtenir la majoria de vots. Sostenible parla amb Susana Pascual, ambientòloga, vocal de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, i col·laboradora de la Federació de Veïns i Veïnes de Barcelona, dues entitats membres de la plataforma Unim els tramvies, sobre les possibilitats que hi ha en aquest moment damunt la taula.

Notícia

La plataforma “Unim els Tramvies” aplega centenars d’entitats veïnals, socials, ambientals i sindicals de Barcelona i l’Àrea Metropolitana per reclamar el desbloqueig polític de la interconnexió tramviaire que, tot i estar planificada des de l’any 2001 per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), encara no s’ha executat per manca d’acord dins de l’ajuntament de Barcelona. Ara, després de reunir-se amb la majoria de grups municipals, aporta aquesta proposta d’acord polític municipal.

Notícia

L’Agrupació d'Arquitectes Urbanistes del COAC (AAUC) ha organitzat, dins del quart cicle de Pedalades, una sortida pel proper dissabte 10 de març. En aquesta ocasió es vol convertir la pedalada en un acte de suport a la unió dels tramvies en aquesta part de la ciutat de Barcelona, amb el convenciment que aquesta actuació entra plenament en la construcció del projecte metropolità de Barcelona.

Opinió

La polèmica sobre el Tramvia a la Diagonal de Barcelona està servida, i ens agradaria deixar constància dels criteris que al nostre entendre condueixen a defensar la connexió com a millor opció, des d’un punt de vista del tractament urbà de l’espai, i sota la premissa que en la ciutat l’espai públic té un valor transcendental. 

Opinió

Un projecte amb aquestes dades ha de traspassar el mur en què s'ha convertit la política per part de grups municipals on, ni l'accessibilitat, ni l'eficiència, ni la sostenibilitat semblen ser suficients per desbloquejar una opció que millora la qualitat de vida de la gent de la ciutat. El valor del transport públic recau en la possibilitat de desplaçar-se de la manera més eficient i responsable amb la ciutat i el planeta.

Opinió
Per a la democratització de l’espai central de la Diagonal, menys fums, menys gasos d’efecte hivernacle, menys accidents de trànsit

Prioritzar el cotxe perquè així ho exigeix un sector de l‘Upper Diagonal és menystenir el bè comú de la majoria de ciutadans, no nomès de Barcelona sino del conjunt dels 9 municipis al que donaria servei el tramvia unificat. Desbloquejar el tramvia és governar per a les persones, generar cohesió social i territorial i reivindicar una política per a les persones i pel medi ambient.

Notícia

Sant Just Desvern va acollir la signatura del protocol que farà que el Trambaix passi per la Carretera Reial i també pel c. Laureà Miró d'Esplugues. Aquest acord permet la redacció dels documents necessaris per avaluar tècnicament i econòmicament l'ampliació de la xarxa tramviària en aquest tram, una reivindicació d'anys per part de Sant Just Desvern.