Barcelona amplia la campanya per a la reducció del soroll a les terrasses

23/07/2003 - 00:00
La campanya per a la reducció del soroll a les terrasses que promou l'Ajuntament de Barcelona s'ha ampliat aquest any a tots els districtes de la ciutat i a 331 locals, una xifra que suposa el 13% dels negocis amb taules al carrer. Aquesta iniciativa, que ha arribat a la tercera edició, s'emmarca en el programa Marc d'Actuacions per a la Minoració de la Contaminació Acústica que, fa uns mesos, va portar a l'aplicació de tota una colla de mesures penalitzadores als establiments que no compleixen la normativa. De resultes d'això, aquest any s'han denegat un total de 165 llicències, i se n'han renovat més de 2.400. Cal recordar que la mesura penalitzadora per a aquells establiments que no compleixin la normativa consisteix en denegar-los la renovació de la llicència. Una de les novetats d'enguany és la incorporació d'una unitat mòbil d'anàlisi acústica que serveix per mesurar objectivament el grau de soroll que han de suportar els veïns d'una determinada zona. La prova pilot de la campanya es va dur a terme a Gràcia i Ciutat Vella l'any 2001 i de l'ampliació a set districtes durant el 2002. L'objectiu de la mesura és, segons l'equip de govern, sensibilitzar tant els clients com els propietaris i treballadors dels locals per tal de fer compatible l'oci nocturn amb el descans dels veïns. Aquesta tasca de sensibilització la duen a terme l'equip de promotors ambientals del Consistori, que s'encarreguen de distribuir fulletons de bones pràctiques i trencaclosques en favor de la convivència cívica, així com d'oferir el carnet d'establiment col·laborador als locals que ho desitgin.

Relacionats

Butlletí