03/01/2005 - 00:00
L'empresa municipal de transport públic Mataró Bus va registrar al 2004 un total de 5.000.653 viatgers. Aquestes dades, que va presentar fa uns dies el regidor de Mobilitat, Fermí Manchado, representen 143.040 viatgers més que al 2003, és a dir, un increment del 2,94% respecte l'any anterior.
L'increment de viatgers s'atribueix als bons resultats de les tarifes integrades de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i a la consolidació de l'ampliació i millora del servei que es va dur a terme al 2002. El 39,6% dels usuaris viatgen amb T-10 i un 23,8% amb bitllet senzill. Els títols integrats van suposar el 15,1% en el 2004, mentre que al gener de 2002, quan Mataró Bus es va incorporar a l'ATM, representaven el 3% del total.
Els usuaris de Mataró Bus van concedir l'any passat una nota global de 7,77 punts sobre 10 al servei, d'acord als resultats de l'enquesta anual de satisfacció. Al 2003, aquesta valoració global, o Índex de Qualitat Ponderat (IQP), va ser de 7,61.
La informació és l'aspecte més valorat pels viatgers: la informació sobre els horaris rep una puntuació de 8,44 i la informació sobre els recorreguts un 8,34. En segon ordre es valoren el tracte amb el personal (8,19) i la seguretat (8,04). Els usuaris atorguen un 7,87 a la neteja, un 7,83 a la comoditat i puntuen amb un 7,70 a la puntualitat. La valoració obtinguda al 2004 supera l'obtinguda al 2003 en tots els aspectes del servei, fins i tot en aquells amb puntuació més baixa. Els recorreguts obtenen una mitjana de 7,53 punts, la qualitat de les parades un 7,38, els horaris un 7,35 i la freqüència de pas un 7,19.
Pel que fa el perfil dels usuaris, la utilització del servei d'autobús urbà correspon majoritàriament a dones (68%). Més de la meitat dels viatgers (56,6%) són població ocupada, i la major part dels treballadors en actiu pertanyen al sector serveis (37%). El 57,4% dels entrevistats no tenen carnet de conduir. Sobre la resta, un 19,1% tenen carnet, però no vehicle propi disponible, i un 19,9% podria utilitzar el vehicle privat per als seus desplaçaments però prefereix Mataró Bus.
Per a la realització de l'enquesta es van fer 800 entrevistes aleatòries dins dels autobusos. El nivell d'error és del +/-3,5%, per a un nivell de confiança del 95,5%.
Instal·lació de pannells informatius
La instal·lació de 5 pannells electrònics millorarà enguany la comunicació amb l'usuari que espera a les parades. Les pantalles facilitaran informació sobre el temps real que resta per a l'arribada de l'autobús. Aquest pannells es controlaran mitjançant el Sistema d'Ajut a l'Explotació (SAE), el dispositiu de seguiment de la flota que permet saber la ubicació en temps real de cada un dels vehicles. Mataró Bus ha signat un conveni amb l'ATM per a la instal·lació dels pannells, que es preveu posar en marxa a principis de març.
Un nou autobús completa l'adaptació de la flota
D'altra banda, Mataró Bus estrenarà un nou autobús aquest mes de febrer. El nou vehicle completa una flota de 22 vehicles totalment adaptada per a les persones amb mobilitat reduïda, tant pel que fa els autobusos actius com els de reserva.
El nou autobús és el model Cityclass 491.12.29 de la marca Iribus. La unitat incorpora les darreres novetats per a espais destinats a persones amb mobilitat reduïda: elimina la barra antibolc per facilitar l'accés, té dues places per a cadires de rodes, amb terra antilliscant que permet una major fixació, i incorpora el darrer model de rampa disponible al mercat.
Més informació, Mataro.org