Les principals marques de cotxes aposten pels models híbrids, menys contaminants

23/01/2006 - 00:00
Les principals marques de cotxes del món s'han trobat al Saló de l'Automòbil de Detroit, la gran cita de la indústria automobilística. Aquest gran aparador, és aquí on les grans companyies presenten els seus últims models, és interpretat com un gran termòmetre de l'estat de la indústria i un indicador de les seves perspectives de futur. L'edició 2006, que va tancar les portes fa uns pocs dies i va ser la que més presentacions de models ha vist en els últims anys, ha vist l'aposta decidida de les marques nordamericanes, com Daimler Chrysler, Ford o General Motors, pels models híbrids, molt més respectuosos amb el medi, ja que el fet de tenir dos motors, un d'elèctric i un altre de convencional, permet reduir la despesa de combustible. Una raó de pes en un moment en el qual el preu de la benzina arriba a punts històrics. Tanmateix, molts dels models anunciats no es posaran a la venda fins a finals del 2006 o a principis del 2007. El vicepresident de General Motors, Mark Laneve, ha indicat, en declaracions reproduïdes per les principals agències, que "els cotxes grans són els que consumeixen més gasolina; per tant, els híbrids són bons per als consumidors i, a la llarga, per al medi ambient i per a la dependència dels Estats Units del petroli." Els analistes del sector expliquen aquesta aposta com una manera de fer front a l'auge de vendes de les marques asiàtiques, pioneres en aquest model. Per exemple, Toyota espera que les vendes de vehicles de motor híbrid arribin als 400.000 l'any 2006. La tecnologia de motor híbrid té uns majors costos inicials, però acaba sortint bé a la butxaca del consumidor. A la vegada, permet a la indústria seguir apostant pels vehicles grans, una prioritat per a molts conductors nordamericans.

Relacionats

Butlletí