Per les organitzacions és un primer pas que cal concretar amb un pla ambiciós de reducció del trànsit privat i demanen també actuacions sobre el port i la indústria. També lamenten cap pronunciament sobre la potenciació del transport públic.
La moció presentada per Ciutadans amb esmenes de tots els grups excepte del PPC, ha estat aprovada avui per unanimitat. Durant el Ple, tots els grups han coincidit en què aquest és un problema de primer ordre que afecta greument la salut de la població i que calen mesures estructurals, ja que el problema no és d'episodis puntuals, sinó l'elevada mitjana anual de contaminació. Altre punt de consens ha estat el necessari lideratge de la Generalitat per la coordinació amb els ajuntaments i ens locals metropolitans així com amb els diversos departaments implicats.
A la moció s'inclou el compliment dels acords de la Moció 72/X de gener de 2014, que resten pendents i, per primer cop, es concreten els objectius de reducció d'emissions l'any 2020 del 35 % dels Òxids de Nitrogen NOx i del 30 % de les partícules PM10 per complir amb la legalitat vigent.
La Plataforma per la Qualitat de l'Aire considera que aquests punts senten unes bones bases perquè es planifiqui el conjunt de mesures de reducció del trànsit i impuls al vianant, la bicicleta i el transport públic. En relació als nous aparcaments de dissuasió que proposa la moció consideren que han de dissenyar-se en funció de la planificació de les zones de baixa emissió de restricció del trànsit, que també inclou el text, o poden no ser efectius. De totes maneres, des d'aquesta entitat es lamenta que a la moció no hi hagi cap pronunciament del parlament sobre les prioritats de millora i potenciació del transport públic que, consideren, cal abordar amb urgència.