TMB està apostant per la regeneració de la seva flota d’autobusos i incorporarà 27 nous vehicles de motor híbrid al llarg d’aquest 2016. D’aquesta manera segueix amb la línia que ha suposat que Barcelona sigui considerada la ciutat amb la flota d’autobusos més neta d’Europa des de 2012.
La forta convicció de les administracions de Barcelona per un transport basat en l’electró mobilitat va començar fa quatre anys amb l’adquisició dels 5 primers autobusos i continua aquest 2016 amb una xifra rècord de 27 nous models, 15 dels quals s’espera que arribin a finals d’any i que es sumen als 55 híbrids que ja circulaven per la ciutat. Cal destacar dins la flota d’autobusos de TMB un 38% estan propulsats per GNC (Gas Natural comprimit).
El passat mes de març es van posar en circulació 12 noves unitats d’autobús híbrid articulat Volvo 7900. Aquest model utilitza un sistema híbrid en paral·lel compost per un motor dièsel de quatre cilindres de 240 CV i un motor elèctric de 204 CV unit a un paquet de bateries d’ió-liti de 19 kWh de capacitat, això li permet circular fins als 30 kilòmetres per hora de forma totalment elèctrica, quan arriba a una velocitat superior es mou impulsat per un motor dièsel. A la evident reducció d’emissions que suposa un d’aquests motors també se li suma una augment considerable del confort dels seus passatgers, la tracció elèctrica ofereix un trajecte més agradable al emetre menys soroll (es redueix la intensitat fins als 65 decibels) i es més còmode per la major suavitat de les seves acceleracions.
Amb un consum aproximat de 11litres als 100 km, aquest autobús híbrid consumeix fins a un 81% menys de combustible que un de dièsel, si li sumem el cost de la energia elèctrica que utilitza podem dir que el Volvo 7900 ofereixen un 60% d’estalvi. A més, redueix aproximadament un 30% les emissions de CO2 i de NOx i entre un 40 i un 50% les de partícules, d’aquesta manera compleix amb els nivells d’emissions Euro 5 i EEV. Barcelona estalvia 8.640 euros a l’any en combustible per cadascun dels seus híbrids.
Aquesta regeneració d’autobusos de l’àrea metropolitana passarà a engrandir el nombre de vehicles de baixes emissions que s’uneixen als híbrids que ja posseeix TMB i als que es mouen amb Gas Natural Vehicular, 411 d’un total de 1.065 vehicles. Es preveu que a finals d’any totes les línies de l’àrea metropolitana comptin amb, al menys, un d’aquets autobusos. Tant l’Ajuntament de Barcelona com AMB estan duent a terme accions molt concretes per la implantació de una mobilitat elèctrica a la ciutat. Tenint en compte que la resta dels transports públics de l’àrea metropolitana son el metro, els ferrocarrils de la Generalitat i el tramvia. Aquest progressiu procés de regeneració de la flota d’autobusos suposa avançar cada cop més cap una mobilitat pública que situa a Barcelona com a ciutat referent de transport públic sostenible.