Font: AMB.cat
La ciutat construeix una xarxa integrada per diversos vials on es limitarà la velocitat a 30 km/h.
L'alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB i president de la Red de Ciudades por la Bicicleta (RCxB), Antoni Poveda, van visitar el dia 14 de juny els treballs que es realitzen al carrer de Rafael de Campalans del municipi per convertir-lo en apte per a la circulació conjunta de bicicletes i vehicles de motor.
La nova via integra tots els vials pacificats al trànsit en una xarxa amb una limitació de velocitat de 30 km/h, la qual cosa la converteix en un model de carril bici més complet. Aquestes noves "vies pedalables 30" són carrers de convivència per tal que la bicicleta circuli per la calçada i que comparteixi l'espai amb la resta de vehicles motoritzats. Aquestes vies tenen una senyalització vertical especial i marques vials a la calçada, on s'adverteix els conductors de la convivència amb la bicicleta per tal de millorar la seguretat dels vehicles de dues rodes.
L'alcaldessa ha assenyalat que la iniciativa "s'emmarca dins de les polítiques de lluita contra la contaminació atmosfèrica. Una millora de la qualitat de l'aire que passa per un canvi profund del model de mobilitat al mateix temps que guanyem espai urbà per als vianants". Aquesta nova actuació també conflueix amb l'estratègia de l'AMB de crear una potent xarxa pedalable metropolitana.
Al voltant del 80 per cent dels carrers de l'Hospitalet seran vials pacificats per a l'ús de la bicicleta en els propers anys, segons les previsions municipals.
Adhesió a la Red de Ciudades por la Bicicleta
Aquesta aposta de l'Hospitalet per aquest mitjà de transport alternatiu i sostenible s'ha plasmat en l'adhesió del municipi, aprovada al Ple el passat més de març, a la Red de Ciudades por la Bicicleta, una associació de caràcter estatal que treballa en la promoció de l'ús de la bicicleta.
Antoni Poveda ha donat la benvinguda al municipi a aquesta associació "agraïm que l'Hospitalet se sumi als més de 450 municipis que treballem conjuntament des de la Red de Ciudades, que té l'objectiu de crear ciutats 100% pedalables, on les bicis hi puguin circular de manera segura".
Poveda també ha recordat les iniciatives que s'estan duent a terme des de l'AMB per potenciar l'ús de la bicicleta, algunes de les quals incideixen directament al mateix municipi. "D'una banda, per exemple, a través del finançant conjunt i la construcció de la xarxa Bicivia, amb els carrils bici a les avingudes Joan Carles I i Carrilet, que ben aviat seran una realitat. D'altra banda, fent créixer la xarxa d'aparcaments segurs Bicibox i mitjançant el programa Biciempresa, de cessió de bicicletes als treballadors del polígon Pedrosa".