L'AMB redueix emissions de gasos d'efecte hivernacle

Font: AMB.cat

18/12/2017 - 10:32

L'AMB va reduir un 11% les seves emissions de gasos amb efecte d'hivernacle el 2015 respecte l'any base 2011, superant amb escreix l'objectiu de reducció del 10% que es va establir l'any 2010.

Diverses han estat les actuacions realitzades per aconseguir la reducció de les emissions de CO2, entre d'altres, la instal·lació de tecnologia solar en la senyalització vertical de les rondes, la reducció del paper a les oficines, noves luminàries, l'augment de la flota de vehicles híbrids i elèctrics o d'altres, com la substitució de decantadors centrífugs a les estacions depuradores d'aigües que ha significat un important estalvi energètic, el mateix que ha passat per disposar de maquinària amb més eficiència energètica als Ecoparcs.

 

Evolució emissions C02 Total AMBtCO2eq2011201220132014201501.000.000250.000500.000750.000
  tCO2eq
2011 960.621
2012 815.581
2013 870.484
2014 822.879
2015 858.238

 

L'assoliment d'aquest objectiu de reducció d'emissions es va fer saber el passat 6 de novembre, en la presentació a la Comissió Tècnica de Seguiment de l'Estratègia (CTSE) de gestió del carboni de l'AMB dels resultats del primer període 2011-2015. En aquesta segona reunió de la CTSE, també es van plantejar objectius per a la nova etapa de l'Estratègia, en vistes al 2030. A la CTSE tenen representació els sectors inclosos a l'abast de l'Estratègia (residus, cicle de l'aigua, mobilitat, territori i oficines de la seu central).

Nova estratègia 2030

La nova etapa de l'Estratègia de carboni i energia, establirà objectius i accions en línia de l'objectiu europeu de reducció d'emissions difuses del 30% d'emissions per l'any 2030.

L'Estratègia 2030 també fomentarà una major implicació i participació per part de totes les empreses, a més de donar més visibilitat a les bones pràctiques i casos d'èxit de les accions que siguin més emblemàtiques per a la reducció d'emissions.

Finalment, el balanç 2011-2015 evidencia que més enllà d'haver assolit l'objectiu, aquesta primera fase de l'Estratègia ha permès una posta a punt i consolidació de la metodologia, així com una interiorització del missatge per part de les empreses implicades, elements que permeten engegar la nova fase amb un enfocament més participatiu i un major grau de compromís. 


 

Categories: 

Relacionats

Notícia
Pòdcast de Crític

Quins són els compromisos amb els quals s'ha tancat la Cimera del Clima de Bakú? Què inclou el text acordat i què deixa fora? Què representa la xifra assolida? Com s’implementarà? Qui pagarà què?

Butlletí