El Parlament Europeu reconeix el desenvolupament urbà sostenible de Mollet

21/02/2018 - 21:28

Aquest passat gener, Mollet del Vallès ha estat convidada a assistir al Parlament Europeu en reconeixement a la feina que està duent a terme de forma ininterrompuda des de 2013 en el marc del programa europeu URBACT (desenvolupament urbà sostenible).

El Parlament Europeu ha creat un grup de treball anomenat Urban Intergroup on es conviden programes europeus per tal de discutir sobre reptes urbans i la nova política de cohesió que ha de guiar l'acció europea en els propers anys.

I és en aquest grup on s'ha reconegut Mollet del Vallès com a mostra de com una ciutat mitjana pot dur a terme una aposta internacional ferma que beneficiï la pròpia ciutat a nivell local i li permeti tenir perfil propi a nivell internacional.

En aquest sentit,  Mollet va presentar formules innovadores per a la millora dels serveis públics que tenen com a  principals actors ciutadans, associacions i d'altres agents locals que participen de forma activa en la millora dels serveis. 

Una mostra d'aquest treball serà el nou Pla d'Acció Integrada amb dos eixos principals, alimentació i salut, que es presentarà el proper mes de juny com a principal resultat de la participació en el Agri-Urban (URBACT III). Es tracta d'una bateria d'accions per tal de millorar l'alimentació i salut a la nostra ciutat durant els propers anys.   

Durant els darrers anys, Mollet del Vallès, ha estat convidada per la seva tasca en relació al desenvolupament urbà sostenible en el marc del programa URBACT a d'altres esdeveniments internacionals d'entre els quals destaca la reunió de les Nacions Unides Habitat III que es va celebrar a Quito a finals de l'any 2016. 


 

Relacionats

Article


L’Agència de Residus de Catalunya (ARC) ha presentat sis projectes catalans a la XVI edició del Premi Europeu de la Prevenció de Residus, que es donarà a conèixer el proper mes de juny.

Notícia

L'any 2024, Mollet del Vallès va reduir els nivells de contaminació per presència de diòxid de nitrogen (NO2), partícules inferiors a 10 micres (PM10) i 2,5 micres (PM2,5). Es tracta de les millors dades a l'estació automàtica Mollet del Vallès (AP7 km. 139) des del 2007, any a partir del qual es té un seguiment de les dades de qualitat de l'aire del municipi.

Notícia

Des d'aquest passat 1 de gener, el cost per carregar el vehicle elèctric als carregadors municipals de Mollet del Vallès ha disminuït significativament.

Butlletí