El Port de Barcelona s'adhereix a Railgrup per potenciar la seva estratègia ferroviària

24/05/2018 - 16:51

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el president del Railgrup, Enric Ticó, han formalitzat aquest 24 de maig l’adhesió de la instal·lació portuària al clúster ferroviari. Amb la incorporació del Port de Barcelona, Railgrup suma un agent clau per impulsar el transport de mercaderies en tren. Fundat l’any 2002, Railgrup és el clúster en mobilitat ferroviària líder en tecnologies i innovació que integra el coneixement, l’experiència i els projectes de més de 85 empreses i entitats vinculades al sector ferroviari.

Per la seva banda, el Port de Barcelona, que el passat 25 d’abril va aprovar en el seu Consell d’Administració la seva incorporació a Railgrup, ha fet durant les darreres dècades una aposta ferma per la distribució ferroviària de les mercaderies. Amb una important inversió en infraestructura ferroviària i amb una creixent oferta de serveis que connecten el Port de Barcelona en tren amb punts clau de la península Ibèrica i Europa, la instal·lació ha aconseguit incrementar de manera molt significativa el transport de mercaderies en tren. Així, la quota ferroviària de contenidors del Port de Barcelona (percentatge de contenidors que arriben o surten del recinte portuari en tren) ha passat del 2,5% (2006) al 14% (2018). En el cas dels vehicles, la quota ferroviària supera ja el 33%.

“Volem seguir millorant la nostra connectivitat ferroviària –tant pel que fa a accessos com a connexions amb els punts clau del hinterland-, per donar servei a un mercat cada cop més extens i per contribuir a fer cadenes logístiques més eficients i sostenibles. La nostra adhesió al Railgrup forma part d’aquesta estratègia”, ha declarat el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra.

Col·laboració amb actors estratègics
La integració al clúster ferroviari permetrà al Port de Barcelona col·laborar amb més de 85 organitzacions vinculades a diferents àmbits del sector, com ara operadors ferroviaris, carregadors, fabricants de maquinària i components, proveïdors de serveis, firmes d’enginyeria i consultoria, i universitats i centres d’investigació, entre d’altres. Amb aquesta col·laboració, la instal·lació portuària pretén potenciar encara més la seva accessibilitat ferroviària –tant a nivell d’infraestructures com en l’àmbit operatiu i comercial-, amb l’objectiu de consolidar-se com el principal hub intermodal del sud d’Europa.

“Tenir un nou canal de comunicació i relació amb agents clau del sector ferroviari ens permetrà avançar en la nostra estratègia, estar informats de les nous desenvolupaments i participar en projectes per potenciar la competitivitat del ferrocarril”, ha afegit Cambra.

El president de Railgrup, Enric Ticó, ha afirmat que “amb aquesta incorporació reforcem el creixement no només quantitatiu sinó qualitatiu del clúster”. En aquest sentit ha afegit que “és important que els ports estiguin presents en els llocs clau de decisió del futur del ferrocarril, perquè aquest és, a la vegada, el gran impulsor del creixement del negoci portuari”.

Railgrup es va fundar l’any 2002 amb l’objectiu de fer més competitiva la mobilitat ferroviària i de potenciar les oportunitats de negoci entre els seus socis mitjançant la cooperació tecnològica.


 

Categories: 
Etiquetes: 

Relacionats

Article



Els primers avis ja han començat a pujar al tricicle adaptat del projecte ‘En bici sense edat’ que els porta a fer un passeig per Vilanova i la Geltrú.
Article

El servei acaba d’incorporar 500 bicicletes elèctriques per donar resposta a l’increment de demanda i, al llarg de l’any vinent, ampliarà el total de la flota fins a les 8.000 bicicletes. Les bicicletes es van presentar a la Festa de la Bici, que va tenir lloc ahir al passeig de Lluís Companys amb més de 10.000 participants.

Article

La cotxera d’autobusos que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) té al Triangle Ferroviari, al districte de Sant Andreu, serà la primera instal·lació d’aquest tipus totalment elèctrica que hi haurà a Barcelona. La cotxera s’està transformant des del 2020 per adaptar-se a l’increment de busos elèctrics de la flota de TMB, uns treballs que acabaran l’any 2026, quan tots els espais per aparcar vehicles en aquestes instal·lacions estaran equipats amb un punt de recàrrega.

Butlletí