Font: CCMA
Entra en vigor el projecte Madrid Central, que restringeix l'ús del vehicle privat a una bona part del centre de la capital espanyola. És el projecte estrella de l'alcaldessa Carmena de cara a les pròximes eleccions municipals. Madrid ha restringit el trànsit privat en una àrea de 472 hectàrees, semblant al districte de Ciutat Vella de Barcelona. Només hi poden accedir els veïns, el transport públic i els vehicles que tinguin etiqueta ambiental i vagin a un aparcament d'ús públic.
El projecte ha generat rebuig entre comerciants i transportistes, malgrat que no es començarà a multar els infractors fins al gener.
Segons l'Ajuntament madrileny, Madrid Central permetrà reduir un 40% les emissions contaminants, ja que es calcula que s'eliminarà el 33% dels 230.000 desplaçaments diaris que es feien fins ara a l'àrea compresa a Madrid Central.
Amb aquesta mesura capdavantera, Madrid segueix els passos d'altres ciutats europees capdavanteres en la restricció del trànsit rodat, com Londres o Milà.
Els anteriors alcaldes, Alberto Ruiz-Gallardón i Ana Botella, van intentar engegar projectes semblants, però van fer marxa enrere pel rebuig dels comerciants.