Font: Diputació de València
![](https://www.sostenible.cat/sites/sostenible.cat/files/public/nodes/imatges/article/dipu-valencia.jpg)
El Parc Mòbil de la Diputació de València adquireix tres nous vehicles elèctrics, en el full de ruta marcat per l'actual equip de govern de renovar la flota prioritzant la sostenibilitat i el transport sostenible.
En total són 4 els vehicles cent per cent elèctrics amb els quals compta la Diputació, sumant el que va adquirir el Parc Mòbil en 2014, a més de dos vehicles híbrids que, igual que els elèctrics, s'utilitzen diàriament en els desplaçaments de les diputades i diputats i els serveis entre dependències de la corporació.
Els nous cotxes elèctrics de la Diputació tenen una autonomia de 400 quilòmetres, aconsegueixen una velocitat màxima de 130 quilòmetres per hora i poden recarregar-se en els 4 punts de recàrrega amb els quals compta el Parc Mòbil provincial, un de càrrega ràpida i tres que funcionen durant la nit per a economitzar el servei.
La Unió Europea ha marcat tres eixos estratègics en l'horitzó 2020 que afecten el sector del transport per carretera: en primer lloc, la diversificació de les fonts d'energia; en segon, la reducció de l'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle; i finalment, la utilització de nous combustibles i sistemes de propulsió sostenibles, que tenint com a fi un transport net, impulsa l'ús d'energies alternatives, entre elles l'electricitat associada al transport.