Font: Paeria de Lleida
La Paeria inicia la primera fase del projecte d’implantació de zones 20 i 30 al barri, amb actuacions integrals a la senyalització horitzontal i vertical i prioritat als vianants i ciclistes.
Lleida fa un pas endavant en la pacificació del trànsit a la ciutat i inicia les actuacions per pacificar el trànsit de tot el seu Centre Històric, una mesura que la Paeria ja es va anunciar el passat mes de desembre i que consisteix en la implantació de zones 20 i 30 km/hora a tot el barri.
L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha explicat que tot l’entorn de la plaça del Dipòsit i del Mercat del Pla, que actualment és zona 30, es transformarà en carrer de convivència –on qui té prioritat són sempre els vianants i els ciclistes i la velocitat està limitada a 20 km/hora. El tractament global que reben aquests carrers es basa en la moderació de la circulació i és similar al dels carrers de vianants, amb una urbanització a nivell sense separació física entre l’espai destinat a la circulació de vehicles i el de vianants i ciclistes. També es preveu pacificar el trànsit a tot l’entorn de la Maternitat i l’illa de l’entorn de Pi i Maragall.
Les actuacions que s’estan realitzant, que s’allargaran aproximadament un mes, consistiran en una remodelació de la senyalització horitzontal amb pintura de color vermell antilliscant i el símbol de zona 30 i els corresponents canvis en la senyalització vertical. El pressupost de l’actuació és de 18.000 euros.
La pacificació del trànsit al Centre Històric dóna el tret de sortida a una actuació decidida de l’Ajuntament de Lleida per pacificar el trànsit de gran part de la ciutat. Així, els pròxims mesos es continuaran implantant zones limitades a 20 km/h (amb preferència per a vianants) i a 30 km/ hora en altres barris de la ciutat com Magraners, la Bordeta o Balàfia, entre altres.
Aquesta aposta, que es completarà enguany, farà que el 75% del centre de la ciutat (l’espai comprés entre Passeig de Ronda i el Riu Segre) estigui pacificat. Aquestes iniciatives s’aniran ampliant en el futur, buscant incrementar la seguretat vial per a vianants i vehicles i facilitar la circulació per la ciutat tant de les bicicletes com dels nous vehicles de mobilitat personal.
La Paeria millora el 30% de les cruïlles semaforitzades de la ciutat
L’objectiu és augmentar la seguretat vial i reduir les emissions de CO2
L’Ajuntament de Lleida ha realitzat una ferma aposta els darrers anys per millorar la seguretat vial i augmentar la fluïdesa en la circulació de vehicles a la ciutat, un fet que ha suposat, a més, una considerable reducció de les emissions de gasos efecte hivernacle i una disminució del soroll.
En els darrers quatre anys s’han realitzat actuacions de millora en el 30% de les cruïlles semaforitzades de la ciutat, especialment als barris de Cappont, Bordeta i Ciutat Jardí, ja sigui independitzant els vianants de la circulació de vehicles en les cruïlles de la xarxa bàsica, o actuant en zones incloses dins d’itineraris escolars, com la cruïlla d’Anselm Clavé amb Comptes d’Urgell o a la Plaça del Treball. Aquestes actuacions redueixen el risc d’atropellaments i, també, el nombre d’aturades i arrancades dels vehicles, disminuint, d’aquesta manera, les emissions de gasos i sorolls.