Autor: Feargus O'Sullivan. Font: CityLab
L’espai recuperat serà substituït per arbres, voreres més amples i aparcament per a bicicletes, molt important al centre d’Amsterdam, una ciutat on la majoria de mobilitat té lloc en bicicleta i només el 22 per cent dels viatges s’efectuen en cotxe.
Sharon Dijksma, comissària de trànsit d'Amsterdam, va anunciar al març que, a partir d'aquest estiu, la ciutat reduirà el nombre de persones autoritzades a aparcar al nucli de la ciutat fins els 1.500 anuals. Aquestes persones ja necessiten un permís per accedir a un espai específic (i el cost d'aquest permís també augmentarà), i per tant, reduint aquests permisos de manera constant, la ciutat també eliminarà fins a 11.200 places d’aparcament dels seus carrers al final de 2025.
No obstant això, els espais recuperats no es deixaran buits. L’espai que es retira als automòbils, serà substituït per arbres, aparcament per a bicicletes i voreres més amples, que permetran que els ciutadans de la ciutat sentin els beneficis del que seguirà sent una política bastant controvertida entre els conductors.
Cal destacar que ara mateix la ciutat està gestionada per una coalició de partits d'esquerra i centristes en què el partit de l'Esquerra Verda ( GroenLinks ) té el major pes. La promesa de reduir les places de pàrquing formava part del primer acord de coalició. També és cert que no es retirarà el dret a aparcar a les persones que el tenen, sinó que en lloc de revocar els permisos, la ciutat no substituirà simplement els que queden lliures quan els conductors deixen de viure a la ciutat, renuncien als seus cotxes o morin. D'aquesta manera, la ciutat considera que, naturalment, pot eliminar uns 1.100 permisos anuals.
Tot i això, és important nomenar que en una ciutat on els carrils bici, els tramvies, els autobusos i el metro funcionen bé junts, els cotxes privats encara gaudeixen de molt espai públic. Només el 22 per cent dels viatges d’Amsterdam s’efectuen a través d’un cotxe, i tanmateix els conductors encara gaudeixen de la gran majoria de l’espai del carrer. La majoria de viatges d’Amsterdam, de fet, tenen lloc en bicicleta, però, malgrat els esforços de la ciutat, els ciclistes encara s'enfronten a una escassetat eterna d’un aparcament convenient per a bicicletes .