S'inicia el camí per a l'electrificació de la flota dels busos turístics de Barcelona. La motorització elèctrica de l'autobús suposarà l'estalvi de 45 tones de CO2 l'any. El nou vehicle, el cost del qual dobla el de les unitats convencionals, té una autonomia estimada de 170 km i disposa de càmeres de visió 360º i carregadors USB a tots el seients.
El servei de bus turístic Barcelona City Tour, titularitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), ha presentat aquest matí el primer autobús 100 % elèctric de doble pis que circularà a Espanya. El nou bus turístic funciona amb un motor 100 % elèctric, que garanteix les 0 emissions. L'electrificació del vehicle suposarà l'estalvi de 45 tones de CO2 l'any.
L'acte ha comptat amb la presència del vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda i la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón. També hi han estat presents el conseller delegat de Grup Julià, José Francisco Adell, el vicepresident de Grup Moventia, Josep Maria Martí, el director general de la divisió de Transport Discrecional i Turístic del Grup Moventia, Miquel Martí, i el gerent comercial del Barcelona City Tour, Ramon Esteban, que han realitzat un recorregut amb el nou vehicle.
La incorporació del bus elèctric ha suposat també l'adaptació de les instal·lacions de Barcelona City Tour per poder dur a terme la càrrega de les bateries. El nou motor elèctric, en la fase de proves, ha permès assolir una autonomia mitjana de 170 km i 13 hores de servei ininterromput. El bus té 76 places, 12 menys que la d'un vehicle convencional, degut a la instal·lació de les bateries a la planta baixa de l'autocar, així com la tecnologia a bord de càmeres de visió 360º, que augmenten la seguretat activa i passiva del trajecte. El vehicle també incorpora carregadors USB per a dispositius mòbils a tots els seients.
Aquest nou vehicle elèctric consolida l'aposta pionera per la mobilitat sostenible que es va iniciar el 2017 amb la presentació del primer bus híbrid de dos pisos a Espanya, que combinava la motorització elèctrica i la combustió de gasoil. L'adquisició d'aquest bus elèctric per part de Barcelona City Tour reitera el compromís compartit amb la qualitat de l'aire de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i dels operadors Grup Julià i Moventia, empreses que formen la UTE que opera el servei. La resta de la flota de Barcelona City Tour compta amb la tecnologia EURO5/EEV i EURO6 i disposa de l'etiqueta mediambiental. El cost d'aquest vehicle és de 650.000 €, que dobla el de les unitats convencionals.
"Aquest nou bus elèctric de dos pisos s'emmarca en la renovació de la flota que està duent a terme l'AMB, amb vehicles de baixes i nul·les emissions. I el serveis de mobilitat associats al turisme, com és el Barcelona City Tour, també han de fer aquest pas cap a una mobilitat més neta i sostenible", ha recordat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda.
Des de l'AMB s'ha recordat que durant el mandat 2016-2019, entre gestió directa i indirecta, l'AMB va renovar un total de 450 autobusos. De cara al present mandat 2019-2023, l'AMB té la intenció de renovar, només en els serveis de gestió indirecta, 300 autobusos més, que hauran esgotat la seva vida útil. Tots ells es substituiran per nous vehicles de baixes o d'emissions zero. En cap cas s'adquiriran vehicles de motor exclusivament dièsel.
La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha destacat el fet de comptar amb un autobús turístic de zero emissions que permet concentrar els desplaçaments turístics i posar el transport públic al servei dels veïns i les veïnes. "Això ens permet endreçar millor el servei als ciutadans i la pròpia mobilitat turística", ha assegurat. Alarcón també ha subratllat que aquest nou vehicle no fa soroll i per tant també beneficia a les persones que viuen al costat de rutes d'autobusos turístics. "Nosaltres estem demanant un compromís molt fort als ciutadans amb la Zona de Baixes Emissions, i al mateix temps nosaltres com a administracions ens estem comprometent amb la substitució de flota d'autobusos i les millores al metro i en infraestructures", ha afirmat.
Per la seva part, Ramon Esteban, gerent comercial de Barcelona City Tour, ha afirmat que "per primera vegada fem factible el servei de bus turístic de 0 emissions a Espanya. Per a nosaltres és un orgull i satisfacció que Barcelona sigui la primera ciutat en què circula aquest tipus vehicle i seguim treballant a favor de la mobilitat sostenible, també des del sector turístic, una indústria clau per afrontar aquest repte".