Font: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat
La tercera edició de la campanya 'Connecta't a l'estalvi energètic' va finalitzar el mes de desembre passat després d'oferir assessoraments, formacions, i informació per reduir el consum d'energia i mitigar la contaminació. La campanya va començar a l'abril amb la contractació, durant 9 mesos, de dues informadores i una electricista, que en el decurs del seu pla de treball han atès un total de 109 famílies de la ciutat en situació de vulnerabilitat. Es tracta de persones o famílies que pateixen pobresa energètica i que corren el risc de veure's privades de l'accés als serveis bàsics de llum, aigua o gas, a causa de la seva situació econòmica.
Les agents han realitzat estudis energètics a domicili amb cita prèvia. Allà han revisat factures, han pres mesures dels aparells que hi havia a les llars, i han realitzat propostes d'estalvi com la possibilitat d'acollir-se al bo social elèctric. Aquesta darrera actuació ha esdevingut especialment rellevant, atès que s'han modificat els requisits per accedir a aquest bo social, i que actualment les persones beneficiàries d'aquest també tenen dret a rebre el bo social tèrmic. Aquestes tasques d'assessorament, juntament amb els petits arranjaments elèctrics que també es realitzaven en alguns domicilis, han contribuït a l'estalvi tant energètic com econòmic de les famílies que han estat ateses.
En el marc de la campanya també s'han fet sessions formatives a la ciutadania en general per orientar-la sobre com reduir el consum d'energia, realitzades en col·laboració amb organismes i entitats com l'Escola d'adults, la mesquita o el rober de Càritas. Les persones assistents, un total de 170 al llarg de la campanya, han tingut l'oportunitat de portar les factures de llum i altres subministres a qualsevol de les 12 sessions per aprendre a interpretar els diferents conceptes, i saber quines mesures d'estalvi energètic poden aplicar en l'àmbit domèstic.
Una de les novetats de la tercera edició de la campanya Connecta't ha estat la creació d'una oficina d'atenció a la ciutadania ubicada a l'entrada dels jardins del Palau Falguera. Allà les agents han informat a 349 persones sobre els conceptes que figuren al rebut de l'aigua, les bonificacions existents, i com accedir-hi. Es van tramitar la tarifa i el cànon social a un total de 56 persones, i a 18 més se'ls va gestionar la bonificació per tram per formar part d'unitats de convivència de més de 3 persones. A banda dels tràmits relacionats amb el rebut de l'aigua, en total l'oficina ha atès un total de 1600 persones, majoritàriament de manera presencial però també a través de consultes telefòniques.