Font: Betevé
Cada primer cap de setmana de mes, l’Ajuntament tallarà al trànsit artèries principals de la ciutat, com la via Laietana, el carrer de Sants i de la Creu Coberta i el carrer d’Aragó. La mesura s’emmarca en el paquet de mesures anticontaminació de Barcelona, com la zona de baixes emissions que ha entrat en vigor de forma permanent aquest 2020.
Cada primer cap de setmana de mes, l’Ajuntament tallarà al trànsit artèries principals de la ciutat, com la via Laietana, el carrer de Sants i de la Creu Coberta i el carrer d’Aragó. No es tallaran tots de cop, sinó que la mesura anirà sumant carrers de forma progressiva:
- Primer cap de setmana de febrer: es tallarà la via Laietana (que se suma al tall de Gran de Gràcia)
- Primer cap de setmana de març: es tallaran la via Laietana i el carrer d’Aragó (entre l’avinguda Meridiana i el carrer de Tarragona) i els carrers de Sants i de la Creu Coberta.
- I cada mes se sumaran més carrers tallats.
Ho ha anunciat l’alcaldessa, Ada Colau, en l’edició del 2020 de “L’alcaldessa respon”, la trobada amb mitjans de comunicació organitzada pel Col·legi de Periodistes. Colau ha explicat que aquest 2020 el govern municipal vol arribar a sumar fins a 10 carrers tallats en aquesta mesura (un a cada districte). “No resoldrà els problemes de Barcelona, però ho hem d’experimentar per veure com seria viure sense cotxes a vies principals”, ha justificat Colau.
Quan seran els talls?
Tots els carrers es tallaran al trànsit els dissabtes a la tarda, amb una excepció: el carrer d’Aragó es tallarà exclusivament els diumenges al matí. En tots els casos, les restriccions al trànsit es faran el primer cap de setmana de cada mes.
Es tracta d’una mesura que s’emmiralla en el tall al trànsit que ja es fa mensualment al carrer Gran de Gràcia, des del 2016. A més s’emmarca en el paquet de mesures anticontaminació de Barcelona, com la zona de baixes emissions que ha entrat en vigor de forma permanent aquest 2020.
200 km més a 30 km/h
Més enllà dels talls de trànsit, l’alcaldessa ha explicat la voluntat de començar a convertir carrers (petits i grans) de la ciutat en vies on la velocitat màxima sigui de 30 km/h. Actualment, un 50 % dels carrers de la ciutat tenen el límit a 30 km/h i la intenció és que en dos anys el percentatge creixi fins al 75 %. Això significa 200 km més de carrers amb la velocitat reduïda.
Colau ha assegurat que “està comprovat que reduir la velocitat redueix la mortalitat en els atropellaments”. Amb aquestes mesures, l’executiu vol “canviar la centralitat que ha tingut el cotxe” per “un tema de salut, de qualitat de vida i de seguretat”.