Com dissenyar les ciutats on volem viure

06/02/2020 - 13:58

La urbanista Mar Santamaria ens explica que la vida és un seguit de petites decisions. El big data es capaç de recollir aquestes petites decisions que volem compartir i posar llum sobre com volem que sigui el lloc on vivim. “La vida són petites grans decisions i, de fet, potser una de les més importants sigui aquesta: on volem viure?” Co-fundadora de 300.000 Km/s, oficina d'innovació urbana especialitzada en urbanisme i anàlisi de dades que desenvolupa eines que faciliten la comprensió de la ciutat als diversos agents que intervenen en el seu planejament i gestió.

La seva tasca ha estat reconeguda amb el primer premi Fundación Civio - BBVA 2014 a la visualització de dades, premi COAC-AJAC 2016 i 2014 a la divulgació de l’arquitectura i assaig, una menció de finalista al premi ODI AWARDS 2016 (Open DataInstitute) al projecte Open Papers, 4 projectes finalistes en el CityVis Prize 2016 acollit per la UN-Habitat conference, un projecte guanyador i dos finalistes a la Bienal Española d’Urbanisme i Arquitectura 2018.

Els seus treballs han estat exposats a la Biennal de Venècia del 2016 (pavelló Ucrania), al Museu d’art Modern de Chicago (2014), al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (2014), al centre cultural la Casa Encendida Madrid (2017) i al centre cultural Centro-Centro Madrid (2016). This talk was given at a TEDx event using the TED conference format but independently organized by a local community.


 

Relacionats

Article
Una mirada a través de la SCEA

Aquest llibre tracta sobre el desenvolupament de l’educació ambiental a Catalunya des dels anys setanta fins a l’actualitat, posant de relleu el paper de la Societat Catalana d’Educació Ambiental, que ja compta amb 40 anys de recorregut.

Article

Pel·lis a l'aula, la natura a les pantalles, en un llibre

Article

Fab Lab Barcelona ha desenvolupat, juntament amb experts europeus, el projecte SCORE per impulsar l'educació en Economia Circular. L'objectiu del projecte és proporcionar eines als docents i augmentar la conscienciació i la comprensió de l'economia circular entre els joves de 15 a 24 anys.

Butlletí