Font: contaminacio.barcelona
De ben segur que molts de vosaltres heu vist els mapes que mostraven la disminució de la contaminació per NO2 a la Xina o a Itàlia associada a la parada de la mobilitat i l’activitat econòmica derivada de les mesures relacionades amb el coronavirus. Compartim aquest espai de Miquel Ortega, on fará el seguiment de l’evolució dels nivells de contaminació detectats a les estacions de trànsit de Barcelona i els comenta per veure si es pot apreciar alguna afectació al cas de Barcelona.
Antecedents
- Els mesos previs a l’inici de la malaltia a Catalunya s’han registrat valors inferiors als dels anys anteriors, en part degut a les bones condicions meteorològiques (vegeu els informes de gener i febrer) i possiblement, també afavorits per la progressiva implantació de la Zona de Baixes Emissions, tot i que encara és d’hora per estimar el nivell de reducció associat a aquest factor. Les càmeres estimen que s’han eliminat 36.000 vehicles sense etiqueta els darrers tres mesos, i les enquestes diuen que s’han substituït per vehicles menys contaminants (33% dels casos), transport públic (33%) i altres opcions (33%).
Resum del canvi
Nota: els valors de la contaminació mesurada al carrer depenen tant de l’emissió, que s’ha vist reduïda per la disminució de la mobilitat, com de la dispersió dels contaminants, que varia en funció del vent. Malgrat aquest factor de variació els nivells de contaminació han estat tan baixos que l’efecte de la reducció associada a la disminució de la mobilitat és indubtable. Caldrà veure com evoluciona el factor meteorològic els dies vinents per a poder estudiar millor els dos efectes per separat, tot i que per ara no ha estat un període especialment ventós.
Evolució diària
Registres diaris mínims històrics
(Aquesta entrada serà actualitzada diàriament les setmanes vinents)