Calella crea la ‘Zona 20’ a carrers amb prioritat per a les bicicletes per completar l’anella holandesa

Font: Ajuntament de Calella

24/09/2020 - 11:05

L’Ajuntament ha posat en funcionament una xarxa de carrers amb prioritat per a les bicicletes sota el nom de “Zona 20”. Aquests carrers enllacen amb els carrils per a bicicletes ja existents creant una veritable anella circulatòria amb garanties de seguretat, batejada com “anella holandesa”.

Aquests carrers enllacen amb els carrils ja existents i permetran tancar un circuït saludable i respectuós amb el medi ambient.

L’Ajuntament de Calella ha posat en funcionament una xarxa de carrers amb prioritat per a les bicicletes sota el nom de “Zona 20”. Aquests carrers enllacen amb els carrils per a bicicletes ja existents creant una veritable anella circulatòria amb garanties de seguretat –batejada com “anella holandesa”--que permeti la mobilitat dels usuaris de les bicicletes amb prioritat sobre els vehicles a motor. S’han senyalitzat els carrers amb la prohibició de circular a més de 20 km/hora per tal de garantir la seguretat dels ciclistes i alertar els conductors.

La primera fase del projecte contempla establir una anella perimetral al centre de la ciutat i connectar els carrils bici de la Riera Capaspre i el de la façana litoral. Així, direcció nord l’eix vertebrador serà el carrer Jovara i direcció sud el carrer Bruguera. L’anella quedarà delimitada al nord pels carrer Ànimes i Sant Pere i al sud per la mateixa Riera Capaspre. Aquesta “anella holandesa”, en referència al model de circulació en bicicleta de les principals ciutats dels Països Baixos, com Amsterdam, podria ampliar-se en un futur cap en seu interior. Caldrà, abans, estudiar-ho i, en el seu cas trobar els consensos necessaris, però la filosofia d’anar creant un espai amb menys contaminació i més saludable és al darrera del projecte de l’”anella holandesa”.


 

Relacionats

Notícia

L’AMB i l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat han presentat el nou carril bici del pont d’Esplugues, una de les connexions clau de la Bicivia metropolitana, i la darrera electrolinera.

Notícia

L'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet referma la seva aposta per una mobilitat saludable i sostenible com a estratègia en la lluita contra la crisi climàtica. És el tercer punt de recàrrega de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que s'instal·la a la ciutat aquest 2024, i en aquest cas aprofita l'energia de la xarxa del metro per a alimentar-se.

Notícia

L’Ona és un prototip de vehicle elèctric i autònom dissenyat per fer repartiments de paqueteria a distàncies curtes, que podria ajudar a reduir l’impacte acústic, mediambiental i de congestió del trànsit del transport de mercaderies tradicional.

Butlletí