Font: Ajuntament de Calella
L’Ajuntament ha posat en funcionament una xarxa de carrers amb prioritat per a les bicicletes sota el nom de “Zona 20”. Aquests carrers enllacen amb els carrils per a bicicletes ja existents creant una veritable anella circulatòria amb garanties de seguretat, batejada com “anella holandesa”.
Aquests carrers enllacen amb els carrils ja existents i permetran tancar un circuït saludable i respectuós amb el medi ambient.
L’Ajuntament de Calella ha posat en funcionament una xarxa de carrers amb prioritat per a les bicicletes sota el nom de “Zona 20”. Aquests carrers enllacen amb els carrils per a bicicletes ja existents creant una veritable anella circulatòria amb garanties de seguretat –batejada com “anella holandesa”--que permeti la mobilitat dels usuaris de les bicicletes amb prioritat sobre els vehicles a motor. S’han senyalitzat els carrers amb la prohibició de circular a més de 20 km/hora per tal de garantir la seguretat dels ciclistes i alertar els conductors.
La primera fase del projecte contempla establir una anella perimetral al centre de la ciutat i connectar els carrils bici de la Riera Capaspre i el de la façana litoral. Així, direcció nord l’eix vertebrador serà el carrer Jovara i direcció sud el carrer Bruguera. L’anella quedarà delimitada al nord pels carrer Ànimes i Sant Pere i al sud per la mateixa Riera Capaspre. Aquesta “anella holandesa”, en referència al model de circulació en bicicleta de les principals ciutats dels Països Baixos, com Amsterdam, podria ampliar-se en un futur cap en seu interior. Caldrà, abans, estudiar-ho i, en el seu cas trobar els consensos necessaris, però la filosofia d’anar creant un espai amb menys contaminació i més saludable és al darrera del projecte de l’”anella holandesa”.