La Fundació Lleida 21 aprova el pla de treball per al 2021 amb l’impuls de més projectes ambientals

Font: Paeria de Lleida

02/12/2020 - 12:00

Entre altres, es donarà continuïtat a projectes ja en marxa, com les Ecoactivitats, l’Agenda 21 Escolar o els Horts Familiars de Rufea; es promourà les fotovoltaiques d’autoconsum i col·lectives, i es preveu captar fons per finançar projectes amb patrocinadors privats.

El patronat de la Fundació per la Sostenibilitat Lleida 21 ha aprovat el pla de treball i el pressupost per a l'any 2021. Durant la reunió, que ha presidit el tinent d’alcalde i regidor d'Habitatge i Transició Ecològica, Sergi Talamonte, s'ha presentat el pla que inclou 5 blocs de treball. El primer bloc se centra en l'educació i la comunicació ambiental, amb programes com "Lleida en Viu", "Ecoactivitats" o l'Agenda 21 Escolar". Tots ells tenen la voluntat de sensibilitzar la ciutadania, el públic familiar i l’escolar, en el coneixement i la defensa dels entorns naturals i els hàbits sostenibles.

El segon bloc de la Fundació és l'Agència de l'Energia de Lleida, on destaca la feina en la promoció d'instal·lacions fotovoltaiques d'autoconsum i es preveu impulsar projectes innovadors col·lectius, tant de producció com d'energia.

La Fundació també treballa en la realització de projectes de millora de l'entorn arbrat, tant a partir de noves plantacions, com amb projectes de restauració o millora d'espais enjardinats. Alhora, continuarà treballant en relació amb els espais agraris des del punt de vista de l'alimentació, de cara a promoure la sobirania alimentària, la producció ecològica, així com l'accés a una dieta sana i equilibrada a tota la ciutadania. En aquesta línia se seguirà amb la dinamització dels Horts familiars de Rufea i del projecte del Viver d'Agricultors per a emprenedors agraris.

Per acabar, el cinquè bloc conté les tasques de la Fundació de captació de fons per finançar els projectes ambientals, a través de subvencions, nacionals o europees, o de patrocinadors privats. En aquest sentit, té previst iniciar una ronda de contactes amb empreses lleidatanes perquè hi col·laborin.

A la reunió d'aquest 10 de novembre també s'ha parlat de l'afectació de la Covid-19 els darrers mesos i de les mesures implantades per adaptar les activitats.


 

Relacionats

Notícia

La primera fase de renaturalització del Parc de Les Basses contempla la demolició de l’espai pavimentat i la construcció de dues basses. Després, es farà la plantació de 102 arbres i un jardí d’aromàtiques i se senyalitzarà l’entorn. El material resultant de l’enderroc del paviment s’utilitzarà per a l’estructura de la xarxa de camins, per evitar la generació de runa. 

Acte
22/03/2025 - 00:00
Vic
Notícia

La Paeria posa en marxa una campanya per promoure el reciclatge i difondre les sancions per abandonament de residus

Butlletí