L'Agència d'Energia de Lleida dona suport a les instal·lacions d'autoconsum compartit

Font: Ajuntament de Lleida i Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat

19/05/2021 - 09:39

L'Ajuntament de Lleida, a través de l'Agència d'Energia de Lleida, dona suport a les instal·lacions solars fotovoltaiques en edificis plurifamiliars, indústria i també en instal·lacions d'autoconsum compartit en edificis plurifamiliars.

Gràcies a aquest assessorament s'estan impulsant ja diversos casos d'èxit a la ciutat.

Així es va explicar en un recent seminari tècnic de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat.

Per exemple, a una comunitat de propietaris de l'Avinguda Madrid de Lleida ha instal·lat un autoconsum per serveis comuns de l’edifici (refredadora centralitzada per tots els veïns, valoren aerotermia) i una instal·lació de 35pannells amb una potència de 15kWp per a 36 habitatges. Les obres ja estan acabades i està en tràmit de legalitzacions.

A la web de l'Agència de l'Energia de Lleida s'ofereix suport personalitzat, assessorament i acompanyament al procés.

Assessoren per estudiar si el terrat de la comunitat és adequat per fer aquesta instal·lació, com plantejar als veïns la proposta de fer instal·lació comunitària per autoconsum compartit, tràmits a fer i normativa a seguir.


Presentació del suport als seminaris de la Xarxa

Vídeo de la presentació


 

Categories: 
Municipis: 
SegriàLleida

Relacionats

Notícia

Més d’una vintena de comerços de Lleida ja estan interessats a formar part de la primera comunitat energètica impulsada per la Paeria.

Article

Cinquanta-vuit escoles de la ciutat participen en aquest programa que els apropa contingut i experiències medi ambientals

Article

L'Ajuntament de Lleida proposa als seus veïns i veïnes que també poden contribuir de forma important a incrementar la biodiversitat urbana, a estendre i repartir la vida natural per la ciutat i, alhora, a connectar els parcs i grans espais verds de Lleida. 

Butlletí