Font: Ajuntament de Reus
L’Ajuntament de Reus invertirà 800.000 euros en la construcció de dos nous trams del desplegament del Pla Específic de la Bicicleta. Aquest dijous, 28 d’abril i ha publicat al perfil del contractant la licitació del contracte d’obres per a la construcció del tram que enllaçarà l’estació de trens del passeig Mata amb l’estació de busos, el campus de la URV, l’Hospital i la futura estació de trens de Bellissens; i del tram que recorrerà l’avinguda de Tarragona, entre la rotonda del Tecnoparc i la rotonda de l’avinguda del President Macià.
La licitació del contracte s’ha publicat amb un pressupost de 805.299,61 euros (IVA inclòs), i un termini d’execució d’11 mesos en el cas del primer tram, i 4 mesos en el segon. Aquest pojecte compta amb l’aprovació provisional de finaçament Next Generation de la Unió Europea, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, d’acord amb la convocatòria del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.
Carril bici estació de trens i Bellissens
El tram ha de completar i resoldre la connexió nord-sud, amb voluntat intermodal. Enllaçarà l’estació de trens del passeig Mata amb l’estació de busos, el campus de la URV, l’Hospital i la futura estació de trens de Bellissens. La connexió es farà amb dos eixos: un a través dels passejos i l’avinguda de la Salle; i l’altre a través del carrer Ample, el tomb de ravals, l’avinguda del Carrilet i el carrer de Rocamora. Es preveu tant la construcció de trams nous com actuacions menors per millorar la seguretat i garantir la continuïtat de trams ja existents.
L’àmbit del projecte inclou dues tipologies d’actuacions:
La revisió dels carrils bicicleta compartits en calçada situats a: passeig de Prim, carrer de Misericòrdia, avinguda Carrilet, raval de Martí Folguera, raval de Jesús, Carrer de Sant Joan, Carrer dels Recs, Plaça de la Llibertat, avinguda Pintor Tapiró, Carrer de Castellvell, Passeig de Mata, Passeig de Sunyer.
La implementació dels nous carrils bicicleta segregats ens calçada a: plaça de la Pastoreta, avinguda de la Salle, plaça d’Europa, avinguda de Sant Bernat Calbó, avinguda del President Macià, carrer Escultor Rocamora, carrer Jaume Vidal i Alcover, carrer de Montserrat Roig, carrer de Bernat Desclot, avinguda de Bellissens.
Entre els treballs previstos en el projecte hi ha l’enderroc i moviments de terra, la pavimentació i adequació de guals, l’ampliació o rehabilitació de voreres, l’habilitació de marques vials, l’habilitació de la senyalització vertical i l’abalisament.
El projecte defineix la senyalització, abalisament i reducció de la velocitat necessaris amb criteris de visibilitat, llegibilitat i comprensibilitat, amb elements tant verticals com horitzontals, que a més d’afavorir la seguretat de la mobilitat sostenible, també l’ha de promocionar.
Carril bici avinguda de Tarragona
El carril projectat a l’avinguda de Tarragona anirà des de la rotonda del Tecnoparc a la rotonda de l’avinguda del President Macià.
La solució adoptada manté el sentit de circulació actual als dos costats de l’avinguda. S’estrenyen els carrils destinats als vehicles motoritzats (amb la qual cosa es contribueix a la reducció de la velocitat) i es crea un carril bici segregat unidireccional per banda i banda, tant en sentit Tarragona com sentit Reus.
La separació dels carrils destinats a bicicletes dels carrils per als vehicles motoritzats es farà amb la instal·lació de peces de PVC sobre el paviment, que reforçaran la seguretat dels usuaris de la via. A més de la separació física, es pintaran en vermell els trams de carrils bici on hi pugui haver més conflicte amb altres tipus de transport.