Hotels i restaurants de Cerdanya s’integraran a la recollida de brossa porta a porta

13/12/2024 - 11:16

El Consell Comarcal de la Cerdanya ha signat el conveni per oferir el servei a grans generadors de residus.

Foto: MARIA FORMENTI (Bellver de Cerdanya)


 

El Consell Comarcal de Cerdanya ha signat un contracte per millorar la recollida de residus a la comarca, i pel qual els hotels, restaurants i allotjaments turístics de Cerdanya s’integraran a la recollida de brossa porta a porta. A més de la recollida a domicili, també s’instal·laran contenidors adaptats i es realitzaran visites personalitzades per optimitzar el servei.

Com explica Josep Maria Isern, conseller de Medi Ambient del Consell Comarcal, “hem de pensar que un gran productor genera molt més residus que 25 famílies”. Quant als efectes de la mesura, Isern considera que es notarà sobretot en què “pujarem de seguida el percentatge de reciclatge”.

De moment ja s’hi han adherit una vintena d’establiments, tot i que l’objectiu del Consell és que en siguin més. Per a aconseguir-ho, Isern manifesta que “l’ordenança del servei, que ja està preparant, inclourà l’obligatorietat d’adscripció al servei per als grans generadors”.

El servei comptarà amb el finançament en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation, de l’Agència de Residus de Catalunya. S’oferirà a tots els municipis cerdans, excepte a Puigcerdà, que està en procés d’establir el seu propi sistema de recollida de brossa.

 


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

El nou sistema mixt de gestió de deixalles s'implantarà amb un període de transició de 18 mesos. La comarca figura actualment com la pitjor de Catalunya en recollida selectiva

Notícia

L’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Llagostera ha tancat les dades de la recollida selectiva dels residus municipals del 2024, i els resultats són molt positius.

Notícia

L’Ajuntament de Collbató inicia un procés participatiu per recollir les opinions de la ciutadania en relació al model de recollida de residus del municipi. Aquest procés s’emmarca en la fase prèvia a l’elaboració del nou contracte de recollida i té com a objectius avaluar el servei actual de recollida Porta a Porta, presentar i debatre les alternatives de models de recollida estudiades, recollir les preferències de la ciutadania i identificar altres aportacions i propostes de millora.

Butlletí