Mudanza del isonauta

Jorge Riechmann
17/04/2025 - 17:24

Una màgia verbal que remou consciències.

A tall de llibre manifest, de collage de veritats com punys i d'aforismes tan brillants com desoladors, aquest nou llibre de Jorge Riechmann és un veritable cop a la nostra consciència. Com es diu en alguns dels preàmbuls, si ens prenguéssim l'assumpte del canvi climàtic amb la deguda serietat no podríem pensar ja en una altra cosa perquè «tota la resta resultava irrellevant». I la màgia verbal que remou consciències, i fica l'escalpel «entre els plecs de la fe en els diners, la guerra i la tècnica», potser el poeta compromès més brillant de la poesia contemporània.

 

Jorge Riechmann (Madrid, 1962) és poeta, traductor literari, assagista i professor titular de filosofia moral a la Universitat Autònoma de Madrid. Tot un primer tram de la seva poesia, del 1979 al 2000, està reunit a Futuralgia  (2011). Altres llibres de poemes recents són Aquí et vull veure (2005),  Poesia desabrigada (2006), Converses entre alquimistes (Tusquets Editors 2007), Rengo Wrongo (2008) i Pablo Neruda i una família de llops  (2010). És autor d'una trentena d'assajos (en solitari o en col·laboració) sobre qüestions d'ecologia política i pensament ecològic, i ha traduït poetes com René Char i dramaturgs com Heiner Müller.

 


Editat per Tusquets editores


 

Etiquetes: 

Relacionats

Article
Gerald Durrell

Convertida ja en un clàssic universal,  La meva família i altres animals narra les peripècies d'una família insòlita, desbaratada i molt poc convencional que decideix abandonar la grisa i plujosa Anglaterra per instal·lar-se a l'assolellada i paradisíaca illa grega de Corfú.

Article
Jordi Ballart

«Vuit graus és la temperatura de l’aigua més freda en què he nedat mai. No és cap proesa, si considerem que hi ha persones que neden en aigües polars a gairebé zero graus. A còpia d’anar gairebé cada cap de setmana de desembre a març a fer un bany a la platja, el meu cos s’ha anat adaptant a les temperatures marines d’hivern. Per què ho faig? Aquesta és la pregunta que intenta respondre aquest llibre».

Article
Jaume Terrades

De l’ofensiva contra la natura a un canvi de vida global

Butlletí