16 empreses s’han sumat a la prova pilot de polígon circular (foto: Aj. Rubí -Localpres)
El projecte Can Jardí - Polígon Circular parteix de la idea que la gestió compartida dels diferents recursos del polígon permetrà optimitzar costos, reduir les emissions de CO2, crear ocupació i nous perfils professionals i millorarà la competitivitat de totes les empreses participants. El nou model de gestió al voltant de la implantació d’un equip de Gestors de Polígon s’ha posat en marxa aquest mes de març com a prova pilot.
Jovi, Ruffini, Chimigraf, Gaherma, Solga, Starcke Abrasivos, Imerys Perlita, ICESA, Carlos Árboles, Mimaven, Kennametal, Pamole, Nuevas técnicas de Coloración, FLO, Alumec i ICMA són les 16 empreses del polígon d’activitat econòmica de Can Jardí que s’han sumat a la prova pilot de gestió circular.
El projecte Can Jardí - Polígon Circular parteix de la idea que la gestió compartida dels diferents recursos del polígon permetrà optimitzar costos, reduir les emissions de CO2, crear ocupació i nous perfils professionals i millorarà la competitivitat de totes les empreses participants. Així, la prova pilot ha posat en marxa un Equip gestor del Polígon format per especialistes en matèria d’energia, aigua, residus i mobilitat que en total gestionarà 63.999.781 kWh d’energia, 42.600 m3 d’aigua, 3.332 Tones de residus i 683 treballadors.
La finalitat de la prova pilot és demostrar la viabilitat econòmica de la gestió compartida dels recursos, de manera que el cost de l’equip de gestió serà inferior a l’estalvi obtingut per a cada empresa. Des de Rubí Brilla s’estima que aquest fet es produirà a partir d’un estalvi de menys de l’1%. Un estalvi de l’1% només en el vector de l’energia suposaria un estalvi aproximat de 50.000 €, molt superior als 14.400 € que costarà la gestió del polígon pel conjunt de les empreses participants. “Estem molt satisfets de la resposta de les empreses de Can Jardí, agraïm la confiança en la proposta que fem des del Rubí Brilla i estem convençuts que un any constatarem un salt qualitatiu importantíssim en matèria de competitivitat empresarial”, creu el regidor de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local, Rafael Güeto.
Les accions previstes durant el primer any són: recull d’informació de dades relatives a l’ús dels diferents recursos; anàlisi i posada en marxa d’accions de millora sense inversió des del punt de la gestió compartida, per exemple, gestió de residus compartida, impulsar la compra agregada d’energia i l’optimització dels paràmetres contractuals, establir simbiosi entre empreses (residu-recurs), valorització de residus estratègics comuns i/o introduir un autobús de polígon compartit.