Adeu al “són només dos minuts” per deixar els nens a l’escola en cotxe

Famílies de Sarrià es queixen d'un augment de multes als vehicles mal aparcats en deixar o recollir els infants

Font: Betevé

05/10/2020 - 11:28

Aparcar sobre el carril bici per deixar els nens o anar-los a recollir a l’escola s’ha acabat per als pares de les escoles Betània Patmos i Tàber de Sarrià. Aquesta era una pràctica habitual de les famílies dels dos centres: “Ho fèiem el 90 % dels qui venim en cotxe”, explica una mare a les portes de la Tàber. En els cursos passats, cada dia al matí i a la tarda hi havia vehicles aparcats al carril del carrer de Gaspar Cassadó, que voreja el Parc de l’Oreneta.

Des de principis de setembre qui s’atreveixi a seguir aparcant sobre els carrils destinats a les bicicletes s’arrisca a ser multat. La Samanta ho va poder comprovar: “El primer dia de curs hi havia la filera de sempre i van multar del primer a l’últim, també a mi”. Des de llavors, hi ha pràcticament cada dia una patrulla de la Guàrdia Urbana vigilant la sortida dels alumnes de l’Escola Tàber, però també que no hi hagi cotxes mal aparcats.

La tolerància amb l’excusa de “son només dos minuts” també s’ha acabat a la Betània Patmos. Una de les últimes en ser multada per aparcar al carril bici del carrer de Montevideo ha estat la Magda: “Vaig deixar el cotxe on no toca, ho hem fet molts cops, però aquest dimecres em vaig endur un regalet”.

Tot i les sancions, sembla que algunes famílies no han quedat escarmentades. Aquest dimecres a la tarda, de nou, el carril era ple de cotxes. A la Guàrdia Urbana gairebé no li ha fet falta baixar del vehicle en passar per davant: tots els conductors han tornat ràpidament als vehicles per treure’ls de la via per ciclistes.

“Hi havia una mena d’acord tàcit, però aquest acord s’ha acabat. L’Ajuntament ens va comunicar fa unes setmanes que, a partir d’ara, qualsevol cotxe que aparqui sobre el carril bici serà multat“, detalla Judith Badia, cap de comunicació de la Betània. A la Tàber puntualitzen que estan en converses amb el districte per trobar una solució consensuada i diuen que hi ha hagut un “canvi de criteri”.

L’Ajuntament, però, nega a ‘bàsics’ que la Guàrdia Urbana hagi variat el seu “modus operandi”. Expliquen que ni abans es feien els ulls grossos ni ara s’està duent a terme una campanya intensiva per multar als cotxes mal aparcats a les entrades de les escoles. Segons el consistori, la policia prioritza fer una advertència verbal als conductors, si és possible, abans de multar-los.

Les famílies que ara trien la bicicleta per arribar a l’escola, un grup cada cop més nombrós, segons la Betània, estan d’enhorabona: “A vegades es fa una mica difícil perquè els cotxes ens deixen poc espai per passar“, mentre que a l’entrada de la Tàber un pare ciclista es compadeix ara dels que arriben en cotxe: “És un problema aparcar aquí, ara no sé com s’ho faran”.


 

Relacionats

Notícia

La Declaració de Mollet fa una crida a que totes les ciutats del món implementin la velocitat màxima de 30 km/h, en base “a l’evidència existent” de la menor afectació en les lesions en un impacte a menys velocitat. Es tracta del text de consideracions i compromisos de les ponències i les taules rodones del III Congreso Internacional para Profesionales de la Seguridad y la Educación Vial, que la ciutat ha acollit aquest novembre. Experts que han participat al certamen han assegurat que Mollet és un model a seguir en la reducció de l’accidentalitat i l’educació viària.

Article

L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha presentat el MolletBici, un mòdul d’aparcament per a bicicletes tancat, públic i gratuït amb capacitat per a 20 bicicletes situat al costat de l’estació de Renfe de Mollet – Sant Fost. L’aparcament, que estarà operatiu tots els dies de l’any i estarà vinculat als horaris de Rodalies, es tracta d’un espai tancat al qual només s’hi podrà accedir identificant-se mitjançant una APP i disposarà d’una càmera de videovigilància per garantir la seguretat. El servei és una aposta més per fomentar la intermodalitat entre la bicicleta i el tren i així facilitar i potenciar els trajectes sostenibles.

Notícia
23 municipis hauran de tenir zona de baixes emissions

23 municipis hauran de tenir zona de baixes emissions

El govern espanyol proposa quatre models de Zona de Baixes Emissions, que han de tenir tots els municipis de més de 50.000 habitants

Butlletí