Barcelona aposta per la pacificació del trànsit

En dos anys passarà de tenir 40 a 300 quilòmetres de Zones 30
Font: Aj. Barcelona
27/01/2009 - 00:00
El vostre municipi és també notícia? Contacteu amb nosaltres: redaccio@sostenible.es

En un parell d'anys, Barcelona comptarà amb 300 quilòmetres de Zones 30 enfront els 40 quilòmetres actuals, una decisió presa, segons el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, després d'observar el descens de la sinistralitat a la ciutat que està provocant aquesta mesura de pacificació del trànsit.

Així, la implantació de les zones 30 ha suposat una reducció de l'accidentalitat del 12,7% a Sant Andreu, del 16,3% a Prosperitat i del 13,4% a Poble Sec. De fet, la primera de les zones 30 va començar a funcionar el juny de 2006 com a prova pilot a Sant Andreu, i el gener de 2007 les dades indicaven que la baixada de l'accidentalitat en aquest districte havia estat del 27%.

Per tant, a finals de 2009 seran 210 els quilòmetres ocupats per aquestes àrees especials a tota la ciutat, unes àrees pensades per a la pacificació i reducció del trànsit, la millora de la qualitat mediambiental i l'augment de la seguretat del vianant i la bicicleta.

Pedralbes i Can Peguera, a punt
En aquests moments s'estan acabant d'executar les zones 30 de Pedralbes i Can Peguera, i durant el primer semestre de 2009 s'executaran les d'Horta i una modificació a les de Poble Sec. Durant el segon semestre es faran les d'El Darró-Putxet, Sant Ramon, El Clot, Camp de l'Arpa, entorns Gran Via-Gipúscoa, Raval, Gòtic i Casc Antic, Gràcia i la resta del districte de Sants Montjuïc.

La zona 30 de Pedralbes quedarà delimitada per les avingudes de Pedralbes i Josep Vicent Foix i els carrers Bisbe Català i Manuel Girona. La zona 30 de Can Peguera, per la seva banda, està delimitada pel Passeig Fabra i Puig, el passeig Urrutia, el carrer de Travau i el Parc del Turó de la Peira.

Allà s'hi col·loquen, a més dels elements habituals de senyalització, altres elements que faciliten per sí sols la reducció de la velocitat, com ara ressalts de cautxú, plataformes amb sobreelevació, plataformes úniques, passos de vianants sobreelevats, orelles en algunes cruïlles, coixins berlinesos i esquenes d'ase (més informació sobre aquests sistemes). Es tracta de posar impediments que dificultin als vehicles passar de 30 quilòmetres per hora en aquestes zones, sense necessitat d'altra mena de controls com la col·locació de càmeres, que queda descartada.

L'Eixample i 22@
Francesc Narváez també ha informat que s'està fent una prova pilot al districte 22@, a Sant Martí, amb vistes a implantar-hi la zona 30 i fer servir el model també per a l'Eixample. De fet, ha dit Narváez, ara mateix s'està estudiant com implantar la zona 30 en aquests barris i està previst que a partir de 2010 es comenci a fer a vies no bàsiques.

Així, per exemple, està previst fer l'extensió de la zona 30 al carrer Provença, allà on no hi hagi afectacions per les obres de l'AVE, donat que allà on hi hagi afectacions s'esperarà que les obres acabin.

De cara al 2010 també està programada la implantació de la zona a Sarrià, a Tres Torres i a Trinitat Vella.

AdjuntMida
Image icon zona30.jpg16.7 KB

Relacionats

Notícia

El ple de l'Ajuntament de Reus ha aprovat de manera inicial el passat divendres, 5 de maig el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible, així com sotmetre a exposició pública el document i l'estudi ambiental estratègic.

Butlletí