
El projecte, que promou la Diputació de Barcelona, es basa en la ciència ciutadania en la presa de decisions ambientals.
Aquest projecte de ciència ciutadania engegarà a la vila el dilluns 7 d’abril, amb una reunió informativa que tindrà lloc a la Biblioteca
L’Ajuntament de Castellar del Vallès, a través de la Biblioteca Municipal Antoni Tort i la Regidoria d’Entorn Natural i Riu Ripoll, s’ha sumat al projecte “Llegim el riu”, una iniciativa de la Diputació de Barcelona que afavoreix el coneixement i la col·laboració de la ciutadania en la protecció dels cursos fluvials.
Així, els objectius d’aquest projecte són sumar ciutadania i recerca ecològica dels rius a partir d’espais d’innovació social a les biblioteques municipals, millorar el coneixement dels ecosistemes aquàtics i generar dades de ciència ciutadana que contribueixin a la conservació dels rius. A més, també es pretén afavorir la participació ciutadana en la presa de decisions ambientals, com ara la recuperació de la biodiversitat, l’erradicació d’espècies invasores i la reducció de la contaminació.
Des de finals del 2021, “Llegim el riu” s’ha desplegat a la conca del Llobregat i, des del 2024, també a les conques del Besòs i la Tordera per complementar els projectes de ciència ciutadana que s’hi duen a terme. Amb els resultats d’aquest procés científic i divulgatiu es cocreen amb la ciutadania recomanacions de polítiques públiques per gestionar i conservar el patrimoni fluvial d’aquests entorns.
A la vila, podran participar en aquest projecte, formant un grup de ciència ciutadana, totes aquelles persones que estiguin compromeses amb l’entorn natural de Castellar. Tothom que tingui interès a saber-ne més i a implicar-s’hi pot assistir a la sessió que tindrà lloc a la Biblioteca Municipal Antoni Tort el dilluns 7 d’abril, a les 18.30 hores.