Clos defensa un túnel ferroviari que ha de millorar la mobilitat metropolitana

02/08/2004 - 00:00
A la conferència anual del Col·legi d'Enginyers Industrials, que va tenir lloc el passat 4 de febrer, l'alcalde de Barcelona Joan Clos va assegurar que és "imprescindible" construir un túnel a Horta per fer-hi passar una línia ferroviària que connecti de forma ràpida Barcelona amb Sabadell i Terrassa. En aquest sentit, Clos va considerar prioritari construir una línia fèrria segregada per a mercaderies, doblar la capacitat del servei de rodalies i completar l'anella ferroviària seguint el traçat de l'antiga B-30. En la seva intervenció, l'alcalde, també, va al·ludir a l'endarreriment de la creació de la societat que ha de portar a terme les obres del tren d'alta velocitat a Barcelona i va anunciar que la setmana que ve es reuniran els representants del Ministeri de Foment, la Generalitat i l'Ajuntament. Així mateix, va reclamar la participació dels ajuntaments en la gestió de l'aeroport del Prat, i va instar la Generalitat perquè aprovi el Pla territorial metropolità, que ha de suposar la construcció d'uns 460 habitatges. Tot i això, la Modificació del Pla general metropolità (MPGM) que va aprovar dijous la Comissió de Govern no fa referència a la construcció del túnel. Segons el portaveu de l'equip de govern, Ferran Mascarell, en declaracions recollides pel servei de premsa de l'Ajuntament, aquesta informació no hi consta perquè s'ha arribat a un acord per ajornar el debat i no obstaculitzar la discussió de tota la Modificació del Pla. Mascarell també va recordar que l'Ajuntament és contrari al projecte de l'anterior govern de la Generalitat, que volia fer a Horta un túnel de mobilitat àmplia, per a vehicles i trens. Amb el nou projecte, l'Ajuntament pretén millorar la mobilitat metropolitana i alhora apostar per la sostenibilitat.

Relacionats

Butlletí