Font: Ajuntament de Lleida
La Regidoria d’Habitatge i Transició Ecològica comença la campanya per informar els veïns i les veïnes d’una zona dels barris de Pardinyes i Balàfia sobre el nou model de recollida de residus porta a porta i el seu funcionament. Aquesta nova fase d’implantació es realitzarà en 3.700 habitatges i afectarà 7.600 veïns i 300 comerços. L’Ajuntament de Lleida començarà la setmana que ve a fer l’enviament de cartes als veïns i les veïnes de Pardinyes i Balàfia per informar-los de la implantació del servei. Un cop desenvolupada la campanya informativa i la distribució del material, s’iniciarà el servei amb el nou model de recollida el diumenge 14 de març.
La Regidoria d’Habitatge i Transició Ecològica iniciarà la campanya d’implantació de la recollida porta a porta a una zona dels barris de Pardinyes i Balàfia amb la programació de dues sessions informatives virtuals obertes al conjunt de veïns/es. Les sessions es faran el divendres 29 de gener a les 19 h, i el dissabte 30 de gener a les 12 h, a través del web portaaportalleida.cat.
A la Comissió Informativa per les polítiques de gestió i la promoció d’habitatge i transició ecològica, el tinent d’alcalde i regidor de la matèria, Sergi Talamonte, ha explicat que posteriorment, durant el mes de febrer i principis de març, es lliurarà als veïns el material necessari per fer la recollida. També s’informarà sobre la nova aplicació (app) ciutadana del porta a porta i el nou portal portaaportalleida.com, vinculat al servei, per difondre i conèixer la participació que es fa del servei, així com per sol·licitar material, activar els codis de les bosses, rebre notificacions i avisos del servei, enviar incidències o fer suggeriments. Aquesta nova fase d'implantació es realitzarà en 3.700 habitatges i afectarà 7.600 veïns/es i 300 comerços.
El tinent d’alcalde i regidor d’Habitatge i Transició Ecològica, Sergi Talamonte, ha assenyalat que la implantació progressiva del porta a porta és una aposta important per a la ciutat, que posarà Lleida al capdavant de les ciutats catalanes en recollida selectiva, a més de complir amb les noves normes europees, estatals i catalanes. Amb aquest sistema, es crearan nous llocs de treball directes i se’n fomentaran d’indirectes, a més de la creació de nous sectors. Talamonte ha remarcat que s’avançarà en el tractament de residus, amb la reducció i de les emissions de gasos d’efecte hivernacle, i es contribuirà a la preservació dels recursos naturals.
El tinent d’alcalde agraeix la implicació de la ciutadania per dur a terme la recollida selectiva, que cada cop està més conscienciada que s’ha de seguir en aquesta direcció. Talamonte ha indicat que el porta a porta s’estendrà al conjunt de la ciutat i que cal avançar amb mesures que vetllin per l’entorn i la sostenibilitat. Per això, s’ha de sensibilitzar la població i fer conjuntament aquest camí.
Sistema mix de recollida
El nou model contempla un sistema mixt de recollida de residus, que recollirà el paper i cartró, els envasos i la fracció resta amb sistema porta a porta; i per les fraccions d’orgànica que tindrà un control d’accés i per la fracció de vidre, es realitzarà amb contenidor a la vorera. Per la recollida del tèxtil sanitari com els bolquers, s’habilitaran 5 ubicacions a la zona, on s’instal·laran contenidors amb accés controlat.
Reunions informatives i virtuals
Les reunions informatives es faran presencials en els habitatges plurifamiliars amb menys de 5 habitatges. En comunitats on el nombre d’habitatges sigui superior, la informació presencial es substituirà per reunions virtuals degut a les restriccions de reunió per la Covid-19.
Per les reunions virtuals amb veïns/es, es demana l’assistència imprescindible del president/a de la comunitat. En aquest cas, abans de començar la reunió, un educador/a recollirà per cada habitatge la butlleta amb les dades corresponents. La connexió es farà a través de la pàgina web www.portaaportalleida.com i, quan acabi la reunió, educadors lliuraran el kits del porta a porta a cada domicili.
Material per habitatge/comunitat
Per cada habitatge es repartiran:
-bosses de resta grises per a 6 mesos identificades amb un xip.
-bosses d’envasos grogues per a 6 mesos.
-bosses compostables per a l’orgànica per a 6 mesos.
-bosses de paper i cartró per 6 mesos
-2 clauers amb xip per accedir als contenidors d’orgànica i contenidors de tèxtil sanitari (si és necessari)
-1 cubell airejat de 10 litres per a l’orgànica per a la cuina.
-1 magnètic de nevera on hi ha tota la informació de recollida amb la informació dels horaris i d’on i com s’han de reciclar els materials.
-1 díptic informatiu amb preguntes freqüents sobre el porta a porta, on s’explica com trobar les bosses de cada fracció, com activar els codis de les bosses amb xip o com es farà la recollida dels bolquers.
Per les comunitats plurifamiliars de més de 4 habitatges, per a la recollida de paper i cartró, es lliurarà un contenidor de 240 litres de color blau i amb rodes i tapa que han de guardar dins de la comunitat i treure el dia de recollida d’aquesta fracció.
Oficina del Porta a Porta
A partir de l’1 de febrer es podrà contactar amb l’Oficina del Porta a Porta per resoldre dubtes o demanar més informació. Estarà ubicada al c/ Pere de Cavassèquia, 48, en horari de dilluns a divendres, de 10 a 13 h i de 16 a 19 h. El contacte electrònic és info@portaaportalleida.com i al telèfon/WhatsApp 671336865.
Un cop desenvolupada la campanya informativa i la distribució del material de recollida, s’iniciarà el servei amb el nou model de recollida el diumenge 14 de març.
Aquesta campanya es realitza amb la col·laboració d’Ecoembes, Ecovidrio, l’Agència de Residus de Catalunya i el Ministeri de Transició Ecològica.