El BACC presenta propostes que posen la bici al centre de l’estratègia metropolitana contra el col·lapse de la mobilitat

Font: BACC

22/04/2020 - 09:06

La proposta segueix el model de ciutats com Berlin, Viena o Nova York i demana la creació de carrils bici temporals per descongestionar el transport públic en trajectes urbans en el procés de desconfinament.

El BACC, Bicicleta Club de Catalunya, presenta un document per promoure la bicicleta com a opció massiva per als desplaçaments diaris.

Els objectius de la proposta són descongestionar el transport públic, reduir la possibilitat de contagi del Coronavirus en els desplaçaments urbans i evitar el col·lapse circulatori, tant durant l’estat d’alarma com en el període de desconfinament i el futur proper.

Aquesta guia segueix el model i l’experiència de ciutats com Berlín, Viena o Nova York que han creat carrils bici provisionals a la ciutat i als seus accessos per promoure la bicicleta i altres modes individuals sostenibles.

El BACC proposa la creació d’eixos bàsics urbans i de connexió interurbana, seguint criteris d’implantació ràpida amb urbanisme tàctic, en entorns que prioritzen trajectes curts, segurs, connectats amb la infraestructura actual i/o fan possible itineraris sense altra alternativa. Exposats també en mapa gràfic, alguns exemples d’aquests eixos són a l’entorn de Plaça Catalunya, on no hi ha cap infraestructura ciclista; l’eix pau claris i via laietana per travessar el centre de muntanya a mar; Via augusta com a futura implantació de carril bici provisional; o els eixos creu coberta i passeig maragall, que connecten barris residencials amb nodes de transport i punts de confluència.

La proposta també inclou mesures per garantir les distàncies personals com: tornar a obrir el Bicing, ampliar l’espai per a vianants i ciclistes amb carrils a calçada i ampliar les places d’aparcament per a bicicletes.

El president del BACC, Carles Benito ha declarat que “la resposta a aquesta crisi passa per garantir el distanciament social. Les administracions es troben davant el repte d’evitar aglomeracions al transport públic, el col·lapse circulatori i el retorn a xifres intolerables de contaminació. La nostra proposta vol aprofitar la reducció del trànsit per promocionar l’ús de la bicicleta seguint l’exemple d’altres ciutats: Apostant per una mobilitat urbana personal, sostenible i segura. Així, podrem afavorir que una part dels desplaçaments es puguin fer en bici i altres mitjans sostenibles de manera segura. La bicicleta ha resultat ser el vehicle més segur per evitar la propagació del coronavirus en els desplaçaments urbans”.

El document està disponible per a la seva consulta al web del BACC.


 

Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

Un servei 24 hores, 365 dies a l’any, 250 bicicletes i 21 estacions repartides per la trama urbana. Les dades de l’estrena de la primera fase del servei públic de bicicleta compartida impulsat des de l’Ajuntament de Reus amb l’encàrrec a l’empresa municipal Reus Mobilitat i Serveis.

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Butlletí