El Bicing, ofegat per l’èxit?

Font: Betevé

05/10/2020 - 13:27

Prop de 24.000 abonats nous des del confinament disparen l'ús del servei i també les queixes pels problemes de manteniment i rotació de les bicicletes

Com si visqués una segona joventut, el Bicing continua imparable des que va reobrir després del confinament. En creixen tant els usuaris com els viatges. El nombre d’abonats s’ha disparat més d’un 14 % des del maig, amb 23.811 altes noves (fins al 28 de setembre). Feia 10 anys que no hi havia tants inscrits en el servei (126.794) i això es tradueix també en més desplaçaments. Si al juliol es va recuperar el nivell d’activitat d’abans del coronavirus, la resta de l’estiu s’ha superat, tant a l’agost com al setembre. Tres dies abans d’acabar aquest mes es fregaven l’1,12 milions d’usos mensuals, és a dir, uns 26.500 més que en tot el setembre del 2019.

El boom ha coincidit amb una ampliació del servei, que ha arribat a més barris i té una flota més gran, prop de 7.o00 bicicletes, de les quals unes 1.700 d’elèctriques. L’increment de l’oferta, però, també ha anat acompanyat de queixes i crítiques. Alguns usuaris veterans consideren que problemes recurrents del servei, com la manca de rotació, les rodes punxades o les bicicletes bloquejades a les estacions, s’han agreujat els últims mesos. Per a d’altres, que han començat ara al Bicing per evitar el transport públic, el servei ha resultat “una decepció”. Al ‘bàsics’ hem recollit l’opinió de tres abonats sobre els punts dèbils i els punts forts del Bicing actual.


 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí