El carrer d’Aragó tindrà un carril bici a partir de la tardor

Font: Betevé

09/07/2020 - 12:00

A partir d’aquest octubre, el carrer d’Aragó tindrà carril bici. L’Ajuntament l’implantarà entre l’avinguda Meridiana i el carrer de Tarragona i serà unidireccional (en el mateix sentit que el trànsit); en total farà 4,8 km de llarg. L’entrada en funcionament del carril bici d’Aragó comportarà l’eliminació d’un carril per als cotxes (al costat mar).

 

L’alcaldessa, Ada Colau, també ha anunciat que es faran carrils bici (un per a cada sentit) al passeig de la Zona Franca, entre la plaça de Cerdà i Motors. En aquest cas, la llargada dels carrils bici serà de 3,2 km, sumant els dos sentits. La creació d’aquests carrils bici formen part del paquet de mesures que ha presentat el govern municipal per fomentar el transport públic i els desplaçaments a peu i en bicicleta. En aquest sentit, alguns talls de carrers durant els caps de setmana es faran permanents.

Més carrils bus, menys per als cotxes

A banda de la bicicleta, l’autobús també surt beneficiat del nou pla de mobilitat. De fet, es guanyaran carrils bus en vies principals de la ciutat, com l’avinguda Diagonal i la Gran Via, en detriment de l’espai per als cotxes. Aquestes són les novetats:

  • Diagonal (entre Francesc Macià i Aragó): els carrils bus es faran més amples, en tots dos sentits del tronc central. Això obligarà a eliminar un carril per a cotxes, en sentit Besòs.
  • Diagonal (entre Pius XII i la Zona Universitària): es desdoblarà el carril bus en sentit Llobregat, per millorar la sortida de Barcelona per la B-23. Es perdrà un carril per als cotxes en aquesta direcció.
  • Gran Via (entre el passeig de Gràcia i Marina): es desdoblarà el carril bus, tal com ja passa en el primer tram comprès entre la plaça d’Espanya i el carrer de Balmes. S’eliminarà un carril per als cotxes.
  • avinguda d’Esplugues: es crearà un carril bus nou d’entrada a la ciutat, i se’n restarà un per als cotxes.

Més voreres a Pelai i ronda de la Universitat

Entre les mesures anunciades per l’Ajuntament de cara a la tardor hi ha també l’ampliació de voreres al carrer de Pelai i a la ronda de la Universitat. En el primer cas, es farà a la vorera mar, mentre que a la ronda serà a les dues voreres. En tots els casos serà una ampliació tàctica, amb pintura. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha dit que la intenció és reduir la presència de busos interurbans a la ronda de la Universitat.


 

Relacionats

Notícia

La Declaració de Mollet fa una crida a que totes les ciutats del món implementin la velocitat màxima de 30 km/h, en base “a l’evidència existent” de la menor afectació en les lesions en un impacte a menys velocitat. Es tracta del text de consideracions i compromisos de les ponències i les taules rodones del III Congreso Internacional para Profesionales de la Seguridad y la Educación Vial, que la ciutat ha acollit aquest novembre. Experts que han participat al certamen han assegurat que Mollet és un model a seguir en la reducció de l’accidentalitat i l’educació viària.

Article

L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha presentat el MolletBici, un mòdul d’aparcament per a bicicletes tancat, públic i gratuït amb capacitat per a 20 bicicletes situat al costat de l’estació de Renfe de Mollet – Sant Fost. L’aparcament, que estarà operatiu tots els dies de l’any i estarà vinculat als horaris de Rodalies, es tracta d’un espai tancat al qual només s’hi podrà accedir identificant-se mitjançant una APP i disposarà d’una càmera de videovigilància per garantir la seguretat. El servei és una aposta més per fomentar la intermodalitat entre la bicicleta i el tren i així facilitar i potenciar els trajectes sostenibles.

Notícia
23 municipis hauran de tenir zona de baixes emissions

23 municipis hauran de tenir zona de baixes emissions

El govern espanyol proposa quatre models de Zona de Baixes Emissions, que han de tenir tots els municipis de més de 50.000 habitants

Butlletí