El carril bici Barcelona-Esplugues, a punt

Font: betevé.cat

18/03/2018 - 13:54

A partir de dilluns, 19 de març, ja es podrà anar en bicicleta (o a peu) fins al Baix Llobregat.

L'Àrea Metropolitana de Barcelona ja té a punt un dels trams més importants del projecte Bicivia, que vol connectar els 36 municipis de l'àrea metropolitana en bicicleta. A partir de dilluns, 19 de març, ja es podrà fer pedalant o a peu el trajecte des del Parc de Cervantes fins a Esplugues, i des d'allà, enllaçar amb altres poblacions del Baix Llobregat.

L'anunci l'ha fet el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, que ha remarcat que el nus del Llobregat, i en concret la B-23 i la ronda, eren fins ara una barreraque "impedia" connectar Barcelona amb el Baix Llobregat. El nou carril bici passa per sota la ronda de dalt, i esquiva per un túnel els diferents enllaços entre les carreteres que integren el nus del Llobregat.

El vial té una llargada de poc menys d'un quilòmetre, i una amplada mínima de tres metres i vuitanta centímetres. En total, 8.283 metres quadrats de superfície que també inclouran dues àrees de descans amb petits miradors. Hi conviuran vianants i ciclistes, encara que els espais hi estaran diferenciats.

Les associacions ciclistes celebren que s'impulsin noves vies pedalables, però tant Amics de la Bici com l'associació Bicicleta Club de Catalunya critiquen que sigui un espai compartit entre els qui van a peu i els qui es mouen en bicicleta. Carles Benito, membre de la segona entitat, assegura que la infraestructura s'ha fet "des del punt de vista del vianant", però que "no s'ha tingut gaire en compte la bicicleta". En aquest sentit, es queixa que, per esquivar les carreteres que hi ha, la via té pendents que els dificulten la circulació.

Objectiu: una xarxa de carrils bici de més de 400 quilòmetres

El carril que uneix Barcelona i Esplugues és una de les apostes fonamentals del projecte Bicivia, però no el primer que permet connectar Barcelona amb municipis adjacents. A l'altra punta de la ciutat, ja funciona el que va fins a Sant Adrià del Besòs. El projecte, que es preveia enllestir l'estiu passat, està finançat per l'AMB i els ajuntaments de Barcelona i Esplugues de Llobregat,

L'objectiu de l'Àrea Metropolitana de Barcelona és crear una xarxa pedalable de més de 400 quilòmetres. Per aconseguir-ho s'han previst nou eixos principals que travessen l'àrea metropolitana tant verticalment com horitzontalment i que permetran arribar en bicicleta fins a ciutats com Montcada i Reixac, Sant Andreu de la Barca o Castelldefels. D'aquesta manera, s'aposta per una mobilitat més sostenible i que ajudi a reduir la contaminació.


 

Categories: 

Relacionats

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Notícia
Foto: Bikefriendly. Equip de preparació de la candidatura del Congrés

Foto: Bikefriendly. Equip de preparació de la candidatura del Congrés

CICLOBCN21 convertirà Catalunya en capital de la bicicleta del 5 al 10 d’octubre. Les inscripcions per participar en aquest esdeveniment al voltant de la bicicleta ja estan obertes. Per primer cop, una mateixa ciutat, Barcelona, aplega tres congressos sobre la bici amb el lema “Pedalem ciutats i territori”

Notícia

El servei del Bicing evoluciona cap a un model elèctric més sostenible amb la incorporació de mil bicicletes elèctriques, que se sumaran a les dues mil que ja estan en funcionament.

Butlletí