Font: TMB. Transports Metropolitans de Barcelona
La xarxa de metro de TMB va superar el passat 23 de desembre, la xifra de 400 milions de validacions acumulades des de l’1 de gener d’aquest any, cosa que confirma que a final de mes assolirà folgadament un nou màxim històric de passatge. L’anterior rècord correspon a l’any 2017, que es va tancar oficialment amb 390,4 milions de viatges.
L’ampliació de la xarxa (el 8 de setembre es va posar en servei la línia 10 Sud), l’augment d’oferta amb més trens en circulació i el creixement general de la mobilitat a l’àrea de Barcelona han fet possible que aquesta xifra de 390,4 milions de validacions s’igualés ja el dia 14 de desembre passat. Des d’aleshores, el metro ha anat sumant increments nets de passatge i avançant cap al màxim anual, que s’estima que acabarà situant-se a prop dels 407 milions el 31 de desembre, en funció del comportament dels pròxims dies. Això suposaria uns 17 milions més de validacions i un increment de l’ordre del 4,3%
A més, aquest 2018 el metro de Barcelona ha batut dos rècords més: el de validacions en un sol mes, 37,94 milions, l’octubre passat —amb l’ajuda d’un calendari favorable per l’alt nombre de dies laborables—, i el d’afluència en una sola setmana, que es va aconseguir la setmana del 9 al 15 d’abril, amb 8.876.776 validacions.
Per la seva banda, la utilització de la xarxa d’autobusos regulars de TMB també està experimentant un augment sostingut al llarg del 2018 i tot apunta que superarà la fita dels 202 milions de validacions a final d’any, gràcies a l’impuls que li estan donant les noves línies ortogonals i diagonals, definitivament implantades des del 26 de novembre. El màxim històric de referència —des de la integració tarifària— és el de l’any 2007, en què es van registrar 203,7 milions de viatges.