El segon Congrés Nacional d’Educació Ambiental es reformula amb vuit sessions virtuals fins al setembre

Font: Ajuntament de Barcelona

29/01/2021 - 09:38

Les limitacions per la Covid-19 han dut els organitzadors a escollir una fórmula virtual amb l’objectiu d’afavorir la participació a l’hora d’elaborar un full de ruta de l’educació ambiental a Catalunya. El Congrés, impulsat entre d'altres entitats per l'Ajuntament de Barcelona, va celebrar ahir la sessió inaugural coincidint amb el Dia Mundial de l'Educació Ambiental.

Davant de les dificultats sobrevingudes, aquesta cita, que pretén oferir un espai de trobada per avançar conjuntament en un full de ruta de l’educació ambiental a Catalunya, canvia el format. Així, en comptes de celebrar-se presencialment al llarg de dos dies, es faran sessions virtuals el dia 26 de cada mes, fins al setembre (a excepció del mes d’agost).

Així ho han acordat les entitats organitzadores del Congrés: l’Ajuntament de Barcelona, el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, la Societat Catalana d’Educació Ambiental, i en representació de totes les universitats catalanes, la Universitat de Barcelona i la Universitat Internacional de Catalunya.

Tret de sortida 

Aquest passat dimarts 26 de gener, coincidint amb el Dia Mundial de l’Educació Ambiental, es va celebrar la primera de les vuit sessions que integraran el segon Congrés Nacional d’Educació ambiental.

Cada sessió, de dues hores de durada aproximadament, es desenvoluparà al voltant d’una temàtica concreta:

  • Professionalització de l’educació ambiental (febrer)
  • Recerca i educació ambiental (març)
  • Pedagogia de l’educació ambiental (abril)
  • Emergència de Biodiversitat (maig)
  • Emergència Climàtica (juny)
  • Emergència econòmica i social (juliol)
  • Governança i participació (setembre)

Quan va néixer el Congrés?

El novembre de 2018, Girona va acollir el primer Congrés Nacional d’Educació Ambiental, fruit de la inquietud de diferents professionals d’institucions i organitzacions diverses que coincidien en la necessitat de generar un espai de trobada tranversal entre professionals i un laboratori de síntesi de coneixement de l’educació ambiental a Catalunya.

El Congrés va néixer amb la voluntat de ser un esdeveniment biennal, que reunís la pluralitat de mirades en educació ambiental i amb projecció també internacional.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

L’Institut Santa Eulàlia de l’Hospitalet de Llobregat està treballant juntament amb l’Assemblea de Cooperació per la Pau (ACPP) i la Cooperativa Tarpuna un projecte centrat en l’emergència climàtica i la sostenibilitat ambiental. L’alumnat participant en el projecte ha revisat si es fa prou bé la separació de residus a la ciutat participant en una Mapathon de residus. Les conclusions extretes subratllen que es necessita posar atenció a la gestió de residus, ja que la majoria de contenidors presentaven impureses.

Notícia

Els 27 joves que han estat escollits representants del CIM en aquesta 14ena edició treballaran als seus centres educatius i amb les seves famílies sobretot el que està relacionat amb la gestió dels residus per tal de fer les seves propostes i exposar-les al Ple del Consell dels Infants previst pel mes de març de l’any vinent. 

Article
Amb l’objectiu d'oferir més informació a la comunitat educativa, Escoles per la Sostenibilitat i Escoles Coeducatives han elaborat un material que recull activitats i recursos creats per entitats expertes per fer a l’escola i a les llars, contes i llibres, i referents ecofeministes: “Ecofeminisme, posar la vida al centre de l’escola”

Butlletí