20/01/2008 - 00:00
El sistema d'informació del temps d'espera per telèfon mòbil i Internet TMB iBus s'ha ampliat. Aquest servei ofereix una previsió aproximada dels minuts que falten perquè els dos primers cotxes d'una línia arribin a una determinada parada. Set noves línies de bus han entrat a formar part d'aquest servei: 9, 20, 65, 67, 68, 105 i 165.
Amb aquesta incorporació, el servei passa a cobrir un total de 40 línies, que transporten el 80% dels passatgers de la xarxa d'autobusos.
El servei TMB iBus ofereix dos tipus d'informació: el temps que falta perquè arribin totes les línies que operen en una parada concreta, i el temps d'espera per a una línia determinada.
Per saber els minuts que falten perquè arribin els cotxes de totes les línies, els usuaris han d'enviar un missatge de text al número 7412 amb la paraula "temps" i el codi de la parada. Aquest codi és el nombre de quatre xifres que es troba a les banderoles i marquesines de totes les parades. Per exemple: "Temps 0515".
Si l'usuari està interessat en una sola línia de bus, ha d'enviar el mateix missatge, afegint-hi a més, el número de la línia. Per exemple: "Temps 0515 17".
TMB presta aquest servei de forma gratuïta, així l'usuari només ha de pagar el cost habitual dels missatges de text.
Els passatgers de les línies de bus incloses en aquest servei, també poden fer-ne ús a través d'Internet, des de www.tmb.net, o mitjançant GPRS.
El servei TMB iBus es va engegar el setembre de l'any 2005. Funcionava només com a prova en 8 línies d'autobus. El seu objectiu és reduir la incertesa dels passatgers davant el temps d'espera i ajudar-los a prendre la millor decisió sobre la combinació de sistemes de transport a utilitzar.
Fins avui, el TMB iBus ha atès més de 813.000 peticions d'informació. La previsió és que el servei segueixi creixent fins a cobrir la totalitat de la xarxa.
Una notícia de Verónica Heredia per a Barcelona.cat