El transport públic continua guanyant viatgers a l'àrea metropolitana

10/05/2007 - 00:00
El servei de metro de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha transportat 8,7 milions més de persones des del mes de gener fins al mes d'agost d'enguany. Aquesta dada suposa un augment del 3,7% de passatgers respecte el mateix període de l'any anterior. Pel que fa al metro nocturn, aquest servei ininterromput de metro els dissabtes i vigílies de festius ha comptabilitzat un total d'1,7 milions de viatgers en l'horari que va de mitjanit fins a les 7 del matí d'aquests dies. Així, cada nit de servei continuat s'han produït una mitjana de 22.000 validacions a la franja de 2 a 5 de la matinada a la xarxa de metro de TMB. La regidora de Prevenció, Seguretat i Mobilitat, Assumpta Escarp, ha presentat aquest conjunt de dades d'utilització del transport públic metropolità acompanyada per Antoni Poveda, president de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT). Segons ha explicat la regidora Escarp, l'afluència de viatgers a la franja de matinada ha estat superior a les zones cèntriques i prop dels pols de l'oci nocturn, com ara Marina, Ciutadella i El Maresme-Fòrum. Escarp també ha destacat l'augment de les freqüències de pas del servei de metro, ja que s'ha arribat a un màxim històric de 121 trens en circulació a les hores puntes dels dies feiners. Això ha estat possible gràcies a la incorporació dels nous trens de les sèries 5000, 6000 i 9000 i l'adequació de les infraestructures. Així, TMB ha rebut ja 63 trens nous dels 99 contractats per l'Autoritat del Transport Metropolità. Els 36 restants continuaran arribant fins a finals de 2008. Pel que fa a l'ampliació de l'horari del servei de metro, Escarp ha explicat que s'ha demanat l'estudi de la prolongació de 30 minuts de l'horari del metro en dies laborables i també la possibilitat d'implantar el metro nocturn els divendres a la nit. El servei d'autobusos també capta més passatgers L'augment del passatge ha estat de 4,4 milions, que equival a un 3,2% més respecte del mateix període de l'any anterior. Aquesta xifra és destacable perquè s'ha assolit en paral·lel amb el desplegament de la xarxa de tramvies. Durant el primer semestre de l'any s'han aplicat reforços en 54 línies els caps de setmana, amb la incorporació al servei de 99 vehicles suplementaris. A més, des de l'1 de gener el 100% dels autobusos de TMB són de plataforma baixa i adaptats a persones amb mobilitat reduïda. Pel que fa al servei nocturn d'autobusos metropolitans, aquest ha experimentat un salt més que notable. Així, en els dos primers quatrimestres de l'any s'han guanyat 540.000 viatgers, amb un augment percentual de quasi el 19%. Això ha estat degut per la millora de la xarxa nocturna d'autobusos metropolitans, amb un interval de pas de 20 minuts tots els dies de l'any amb una àmplia cobertura horària. El Bicing s'estendrà El president de l'EMT, Antoni Poveda, ha anunciat que es convoca un concurs públic amb 60.000 euros i un plaç de 3 mesos per estudiar la implantació del servei de transport públic de bicicletes a altres localitats de l'àrea metropolitana. Aquest projecte previ es du a terme com a garantia per assegurar que el Bicing metropolità disposarà d'una xarxa bàsica de carrils bici per connectar els municipis metropolitans. "Cal garantir una comunicació bàsica entre els municipis metropolitans abans de la implantació del servei de Bicing per garantir la seguretat de les persones usuàries", ha assegurat Poveda. L'objectiu és disposar d'un estudi al cap de 3 mesos per analitzar-lo i poder treure a concurs la instal·lació d'un sistema de bicicletes compatible amb el de la ciutat de Barcelona. Article de Gerard Muñoz Fernández per a Barcelona.cat.

Relacionats

Butlletí