Els municipis se centren en fomentar l'envelliment actiu

12/07/2005 - 00:00
L'envelliment actiu és el nou objectiu de les polítiques sobre gent gran engegades per les administracions i les entitats. Després de posar èmfasi en l'atenció a les persones grans, des d'institucions i organitzacions es vol remarcar, ara, la participació dels ancians en la societat. La Diputació de Barcelona s'ha sumat a aquesta tendència i ha preparat un document sobre noves iniciatives locals que es poden dur a terme per afavorir aquest nou objectiu. Es tracta de promoure polítiques que fomentin la visibilitat, l'activitat, la participació i el reconeixement de les persones grans en el desenvolupament social.
La Diputació vol impulsar noves estratègies locals en benefici de les persones grans i ha treballat en l'elaboració d'un document on s'especifiquen les directrius que s'haurien de tenir en compte perquè el col·lectiu assoleixi un major benestar. Al centre de totes les iniciatives concretades s'hi troba l'envelliment actiu: un concepte que té en compte la gran influència demogràfica de les persones grans i que aposta per augmentar la seva presència social i millorar la seva qualitat de vida.
Així, l'ens provincial vol acabar amb la visió negativa que es té de la vellesa -passivitat, avorriment- per reconèixer les aportacions que fan i que encara poden fer els ancians dins les nostres societats.
Algunes de les polítiques que vol promoure la Diputació en l'àmbit local passen per incrementar la presència dels ancians en escoles, mitjans de comunicació, institucions i empreses. Paral·lelament, també aposten per donar suport al voluntariat, a les iniciatives que afavoreixen les experiències intergeneracionals, per aconseguir que es tingui en compte la veu del col·lectiu quan es prenen decisions referents al municipi i per ampliar els mecanismes de participació.
També s'aconsella als ajuntaments que impulsin activitats dirigides a les persones grans com tallers, programes formatius o classes d'aprenentatge continuat. La prevenció sanitària i la promoció d'hàbits saludables també són alguns dels objectius que s'han de marcar les cases consistorials per aconseguir millorar el benestar i la qualitat de vida dels seus ancians.
El document, que porta per títol 'Polítiques locals per a un envelliment actiu' s'ha presentat a regidors, tècnics locals i entitats municipals perquè el tinguin en compte en les futures polítiques locals sobre gent gran.
Podeu descarregar-vos el document aqui
Notícia extreta de La Malla

Relacionats

Butlletí