Es presenta a L'Hospitalet un prototip europeu de cotxe elèctric d’ús compartit

Font: Ajuntament de L'Hospitalet

01/10/2018 - 12:34

El Districte Econòmic de L’Hospitalet ha acollit les jornades de demostració final de la iniciativa europea ESPRIT (Easily diStributed Personal RapId Transit), un nou vehicle elèctric d’ús compartit dissenyat com a complement del transport públic. L’objectiu és enllaçar els transports públics amb les zones de les ciutats amb menys cobertura del servei.

El projecte està impulsat per un consorci d’empreses públiques i privades i diverses universitats de França, Alemanya, Regne Unit, Itàlia i Luxemburg, del qual és soci l’Ajuntament de L’Hospitalet com a únic representant espanyol i única institució municipal del consorci.

El servei ESPRIT funciona de manera semblant al sistema d’ús compartit de bicicletes que hi ha en moltes ciutats. El seu objectiu és enllaçar els transports públics amb les zones on no arriba o amb menys cobertura —àrees periurbanes o industrials—, a través d’una proposta alternativa al vehicle privat que ofereix un transport intel•ligent, equilibrat i sostenible.

Concretament, s’han fabricat tres cotxes prototip que s’ha exposat davant la Fira de Granvia. Aquests dies també es fan unes jornades sobre el projecte ESPRIT, amb ponències i grups de treball que comptaran amb l’assistència d’un centenar de participants.

El cotxe elèctric ha estat dissenyat especialment per a aquest ús i té com a tret característic que pot anar integrat en un tren de carretera, fins a un màxim de vuit unitats remolcades per la primera. D’aquesta manera, s’obté una redistribució eficient de flotes que soluciona el principal problema de cost dels sistemes actuals de vehicles d’ús compartit d’un sol sentit.

En el cas de L’Hospitalet, aquest servei donaria resposta a la connexió amb les zones industrials de la ciutat. Principalment, els vehicles elèctrics facilitarien el trasllat des de les estacions de metro, autobús, Ferrocarrils de la Generalitat i Rodalies fins als centres de treball del Districte Econòmic i farien disminuir l’ús del cotxe privat en aquest tipus de desplaçaments.

A més de L’Hospitalet, la prova pilot del projecte ESPRIT també s’ha fet recentment a les ciutats de Lió (França) i de Glasgow (Regne Unit). El projecte té un pressupost de vuit milions d’euros i està finançat per la Unió Europea, dins del programa Horizon 2020.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Als darrers cinc anys, més de 200 carrers, places i espais públics de tots els barris de la ciutat han estat objecte de projectes d’urbanització, millora i renovació

Notícia

L’Oficina de la Bicicleta de l’AMB ha realitzat, juntament amb l’Institut Metròpoli, la primera aproximació metropolitana sobre com la dimensió de gènere impacta en l’ús quotidià de la bicicleta. També des de TMB es destaca que més del 60% del passatge a la xarxa de transport públic són dones.

Notícia

Un any després de l’inici del servei, s’han instal·lat 168 estacions i més de 1.800 bicicletes. Badalona, Viladecans, Cornellà de Llobregat i Castelldefels són els municipis on es fan més viatges en origen.

Butlletí